tialachan

Breathe Me

Publicerad 2013-09-04 23:06:10 i Allmänt,

- Sia (2004). Repris?

Vi har nu fått klartecken om att vi ska börja dansa på måndag! Kul!
Vi har varit och shoppat en hel del, Ewelina och Magdalena hjälpte mig köpa en ny garderob (med kläder) igår, så nu ser jag ännu bättre ut än innan ;) Vi upptäckte igår att vi blivit lurade i tunnelbanan, vi hade köpt tunnelbanekort av personer i båsen för sådana ärenden och betalade kontant, när vi sedan skulle använda korten till tunnelbanan så fungerade inte korten, och personalen (i  likadana bås) hade aldrig sett några såna kort eller varit med om såna kort. Idag köpte vi nya kort i automater och resorna gick jättebra.

Vi var på yoga häromdagen, i  en bastu. Det var varmt, var så svettig att det kan liknas med att stå i en dusch med kläderna på. Yogan kallades Moksha Yoga och studion ligger tre gator söderut om The Markle. Snart börjar jag kunna gatsystemet här på Manhattan. Det är ganska lätt med såna här adresser, t.ex. 14th street and 6th ave. Då vet man att det är på hörnet vid 14e gatan och 6e avenyn. Ju lägre nummer på street, desto längre söderut är det. Avenyerna går från öster till väster. Tunnelbanorna kan vara lite kluriga ibland dock, men bara man kollar vilken färg/bokstav de har så bör det vara ok. Idag påväg från Central Park i tunnelbanan var det två streetdansare som körde gärnet på tåget, det var jätteroligt att få se.

Handlade på Forever 21 igår,  för ca 1200 kr (ojdå!), vilket då innebar ungefär nio klädesplagg (kan ha varit fler...) varav mer än hälften var supersnygga klänningar. Handlade även på H&M för typ 500 kr, men om man åker med en väska så är det ju inte så konstigt att man behöver handla kläder!
 
 
 
Var även uppe i shoppingområdet vid Central Park och dreglade över Dior-, Chanel- och Burberrybutikerna. Vi går en hel del om dagarna och tittar i butiker och på byggnader.
 
Köpte igår en ny mobil för 15 dollar (ca 100 kr) med ett abonnemang/kontantkort (vet inte riktigt vad man kan säga att det är) för 30 dollar (runt 200 kr) som gör att jag kan skicka 1500 sms och ringa 1500 min gratis inom lande till alla amerikanska mobilnummer. Tyvärr får jag fortsätta använda Skype med alla där hemma, men här underlättar det om vi måste kontakta varandra, eller andra människor.
 
Får skriva mer en annan dag.
 
Puss <3

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-09-04 23:58:03

Åh låter som du har det jättebra :) roligt att läsa hur du har det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela