tialachan

I See You

Publicerad 2013-03-08 22:24:57 i Allmänt,

- Avatar Soundtrack (2009).
 
Jag har faktiskt tänkt nu i några veckor att det minsann var ett tag sedan jag skrev på bloggen. Det har hänt mycket och jag har gjort mycket, men jag har inte känt mig så inspirerad till att sätta mig och skriva. Jag är egentligen inte så inspirerad nu heller, men tyckte jag kanske borde skriva ett nu eftersom jag faktiskt har tid att göra det nu.
 
Den här veckan har varit ganska galen. Det har varit långa dagar med mycket arbete. Sammanlagt har jag dansat 10 pass á la 1,5h, vilket är oerhört mycket för att vara en danslärarutbildning. Det blir nog lika många pass nästa vecka. Om jag orkar så ska jag försöka ta mig till gymmet imorgon eller på söndag också. Känns som att jag skulle behöva variera min träning. Jag har börjat variera min kost (host host), på tal om variation. Jag köpte bönor idag för första gången. Jag har en känsla av att när all annan mat är slut så kommer den där förpackningen med bönor att hånle åt mig och säga något i stil med "där fick du för att du sparade mig till sist!" eller liknande. Jäkla bönor.
 
Har fått praktik i Norrköping, så kommer att återvända dit i fem veckor efter påsk. Ska bli roligt att få undervisa lite på riktigt och få prova övningar som man gjort under terminen. Jag har varit rätt kreativ på sistone, har skapat ett material till en koreografi som ska examineras, har skrivit mycket loggbok om detta, har skapat ett musikstycke till koreografin, har köpt bönor (!), hjälpte vänner med skolarbeten, orkade kämpa på nästan alla dansklasser... det är ganska mycket kreativitet som gått åt, och ändå kan jag känna att det finns lite kvar. Denna kreativitet uppstår inte alltid när den måste, utan lite när den själv vill.
 
Jag har för övrigt en ny mobil, en Sony Xperia V och jag har kvar mitt gamla nummer. Jättehärlig telefon. Lite jobbigt att den är så stor att jag inte räcker över hela skärmen med tummen, men det är väl något man vänjer sig vid efter ett tag.
 
I morgon ska jag gå upp ganska tidigt och dansa lite med mina två dansare till koreografi-examinationen. Sedan ska jag gå hem igen, laga Baconlåda (NEJ JAG GLÖMDE KÖPA BACON!), försöka plugga lite matte (som är jättesvårt och det går jättedåligt för tillfället), och sedan gå till finfina E och F och titta Melodifestival-finalen och äta gott godis från "Hemmakväll". Jag skulle jobbat i baren på Kåren men det blir inte så. Ska försöka få in ett samtal på telefon under dagen också. Nu blir det till att gå och lägga sig. Godnatt.
 
Puss <3

Kommentarer

Postat av: R

Publicerad 2013-03-13 18:58:04

Sony Xperia is tha shit :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela