tialachan

The Best I Ever Had.

Publicerad 2012-09-29 20:54:09 i Allmänt,

- The Swellers (2011).
 
Jag köpte mig en cykel i måndags. Det var ett mycket bra inköp, måste jag säga. Jag använder den så fort jag ska någonstans (kanske inte till tvättstugan, men i övrigt). I onsdags tragglade jag med lysena. Det var fruktansvärt, först så skruvade jag fast hållaren åt rätt håll, sedan trodde jag att det var fel, och när jag vänt på den upptäckte jag att lampan satt åt fel håll så jag fick skruva om den en gång till. Bakljuset var lika illa, fast att jag fick använda ett av mina skosnören till att hålla fast behållaren för att sadeln är så låg att det inte finns utrymme att sätta fast behållaren till lampan på. Typiskt, men nu sitter den fast och jag vet med säkerhet att det är min cykel, haha.
 
Idag kollade jag några avsnitt av Gossip Girl och sedan åkte jag (på min älskade cykel såklart) och handlade en massa mat på Coop. Väl hemma planerade jag barndanslektionen till på måndag och balettmetodiken till på tisdag, samt Jazz-metodiken likaså. Sedan räknade jag lite matte. Jag gav upp ganska snart och började laga potatisgratäng med fläskytterfilé (det var billigt idag) och champinjonsås, varav den sistnämnda blev en flopp. Jag måste helt enkelt inse att min kusin är en fruktansvärt bra kock. Hon är fruktansvärt bra på det mesta, hon däruppe i Gällivare.
 
Köttet blev bra, tyvärr lite bränt men ändå ätbart. Jag är nog inte helt värdelös på att laga mat ändå, haha.
 
Imorn blir det mer plugg, matte, metodik, flamenco, dansmanifestation, laga mat, Gossip Girl, dansa.
 
Jag tror jag ska börja sticka igen, behöver vantar till vintern. Sockor skulle inte sitta helt fel heller, men hälen verkade så svår så jag får se om jag har tålamod till att sticka sådana. Garn finns det gott om här hemma, men kanske inte lika mycket tålamod.
 
Puss <3

Kommentarer

Postat av: Tobbe

Publicerad 2012-10-01 14:27:14

Ja såser är inte lätt men använd!!!
värm på smöret och inte för lite smör lägg i lite mjöl rör om och om du har en champinjon burk använd skyn i burken för att späda ut mjölet rör om nästan hela tiden tills du har en fin sås häll i lite sojasås för att få mer färg några droppar 10-15st glöm inte salt & lite svartpeppar :-)

Svar: Tack för tipset :)
Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela