tialachan

Dansa Pausa

Publicerad 2012-09-26 07:44:59 i Allmänt,

- Panetoz (2012).
 
Inatt drömde jag om väldigt mycket saker/händelser. Någonstans under natten drömde jag att håret i min lugg bara föll av, hårstrå efter hårstrå. Det har nog att göra med ett av Gossip-Girl-avsnitten jag såg igår där det var två elaka tjejer som hällde över någon blå vätska i en annan tjejs hår. Nu när jag vaknade för en stund sedan så hade jag en ännu mer konstig dröm. Jag satt på ett tåg till Sveriges nordligaste stad, vilken nu det kan vara (inte kiruna i min dröm iaf), och när jag hoppade av så var jag i en by på medeltiden. Där bodde samer och spanjorer. Samerna hade bott där och sedan hade spanjorerna kommit dit. Allteftersom lärde de sig varandras språk och sedan dess hade de levt i fred med varandra. Sedan var det något typ av festival-liknande grej på gång och jag befann mig (som sam) i ett lägenhetshus. I drömmen slår statusen "prinsessa" ner över mig och helt plötsligt är det någon som skjuter mot vår lägenhet. Jag tar skydd vid sidan om fönstret och kikar ut för att se om jag kan se vem som skjöt. Jag såg en manlig siluett i ett av fönstren i huset mitt emot. Jag och min samiske väninna går ut och det utbryter krig mellan samerna och spanjorerna. Staden vi en gång bodde i blev en enda stor krater där en massa människor slogs med varandra. Någonstans så insåg vi/jag att spanjorerna vunnit, och vi hoppade över kanten vid skogsbrynet och sökte skydd längre bort från staden. Vi kommer till ett ställe där vi möter en spanjor, och vi kommer direkt på att han 1. är otroligt snygg, och 2. han står på vår sida, så han hjälper oss gömma oss. Det visar sig att han jobbar som ljudtekniken för spanjorernas ledare och vi får gömma oss på hans kontor som låg bakom spanjorernas läktare. Sedan ska vi rymma, vi springer ner i korridorerna under kontoret och kommer ut i något typ av hus där det bor en spansk familj med en massa barn som tittar på mig när jag smyger in i huset. Jag letar efter en utgång. Dörren jag kom igenom gick i lås och gick inte att öppna. Jag såg en utväg genom fönstrena och tänkte att jag skulle kunna klättra ut genom fönstrena. Jag frågar ett av barnen om de skulle kunna öppna dörren jag kom igenom, och när de svarar Ja så dyker det upp ett vridlås och dörren går att öppna. Sedan tror jag att min väckarklocka ringer. Jag har säkert missat en massa detaljer, men det hände så mycket!
 
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela