tialachan

Södermarken

Publicerad 2012-05-05 14:10:47 i Allmänt,

- Lars Winnerbäck.

Igår blev det ingen dans för någon av oss i klassen, för vi var alla sjuka, i princip. På moderna pratade vi improvisationsövningar och på jazzen kikade vi in på Acusticum och insåg att det kanske inte är så litet trots allt, samt att vi pratade om skillnaderna mellan jazz och modern dans. Sedan efter lunch framförde vi våra solon för varandra, vilket gick ganska bra. Alla har gjort jätteolika solon, intressant hur det kunde bli så. Bra solon. När jag visade upp min clown så kom det in någon snubbe från servicecenter och sedan gick det inte så bra för mig, haha, så jag gjorde det en gång till sen. Då gick det bättre. Sedan på kvällen satt jag, Sara och Magdalena och pluggade i några timmar. Jag som aldrig pluggar på fredagar, haha. Tji fick jag. Både jag och Magdalena håller precis på att bli klara med projektspecifikationen, är på sista delen - reflektionsdelen. Den är svår. Måste göras.

Igår var det dessutom husfest. Min granne hade ett dansgolv med ljus och dunderhögtalare. Jag somnade runt två. Jag vet inte hur länge efter det som festen höll på, men jag vet att jag inte vaknade igen förns vid åtta. Då gick jag upp, kollade ett avsnitt av One Tree Hill och åt gröt + russin + crunchyflingor. Sedan diskade jag, rengjorde plattorna och runtom av spisen och skyfflade upp allt grus vid ytterdörren. Sedan kom Magdalena och vi pluggade lite UVK igen. Vi är på g, helt enkelt!

Det har föresten snöat här nu. Mamma frågade igår om vi hade snö, men hon frågade lite för tidigt. Det snöade när jag vaknade och det snöar fortfarande. När ska våren komma egentligen? Jag som såg en massa blomknoppar igår.

Jag såg föresten Pocahontas 2 igår. Den var mycket mer färsk i minnet än vad ettan var. Det var en sådan besvikelse att de bytt ut personerna som gjorde rösterna till första filmen. Dessutom hade Pocahontas en helt annan karaktär, och likaså John Smith. Den andra filmer är inte heller lika bra gjort, ritad/animerad. Gammelmor Pilrot såg t.ex. annorlunda ut, liksom John Smith. Som tur var så var Nico och Percy som de brukade. Det kändes inte som att arbetet bakom var så genomtänkt och analyserat och meningsfullt som i första filmen, men det brukar väl vara så i uppföljare, har jag för mig.

Det blir mycket pluggande nu. Måste klara den här perioden! Tur att jag i princip är frisk nu, så att jag kan börja dansa ordentligt nästa vecka. På fredag ska solot visas upp. Det kommer nog gå bra, hoppas jag.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela