tialachan

Take Care

Publicerad 2012-08-19 17:40:56 i Allmänt,

- Drake, Rihanna.
 
Gårdagen började mycket stressigt. Jag hade inte bokat några biljetter och priserna var mycket höga, så det fick bli nattåg till Piteå denna gång. Inget jag rekomenderar, måste jag säga. Hann dock träffa Prins Charmig innan jag åkte igår, och det var mycket trevligt. Tåget mot Stockholm gick vid nio och sedan fick jag sitta och vänta där på nästa tåg i en timme. Och inte fick jag en plats i sovvagnen, utan fick sitta i en vanlig stol. Som tur var så blev den andra platsen ledig efter några timmar så då kunde jag lägga mig ner, och fick kanske en timmes sömn, knappt. Sedan fick jag sitta och vänta två timmar i Umeå på att bussen skulle komma som skulle ta mig till Piteå, och då sov jag några minuter emellan varje stopp, så blev lite piggare nu på eftermiddagen. Men är ändå jättegrinig och trött så ska gå och lägga mig tidigt idag. Det tog föresten nästan 4h att åka från Umeå till Piteå. Usch, inget jag vill göra igen. I morse åt jag ett äpple, och innan dess åt jag McDonalds med Jimmy vid halv nio, så det blev inte mycket mat i magen, för jag behövde gå och handla innan jag fick någon mat när jag kom hem. Så åt inte förrän vid tre. Inte bra. Jag tror jag handlade ganska vettiga saker idag. Blandat med onyttiga förstås, men mest nyttiga. Eller det blev kanske fifty-fifty.
 
Jag har på tok för mycket prylar i min garderob. Jag har för mycket prylar i min lilla lägenhet! Därför tänker jag göra mina två vänner i Marmorbyn till lags genom att lägga upp nya bilder på lägenheten, haha.
 
Min Walk-in-closet, som för tillfället (och resten av året) är helt fullproppad med nödvändiga, men mest onödiga saker.
 
Hallen, som för första gången (då jag inte skulle lämna stället) är tom. Okej, nästan tom. Ett par av alla mina 13 (!) kikar fram runt hörnet där. Bilden råkade bli lite suddig.
 
 
Mitt "kök", som för första gången inte innehåller massor med disk, utan bara ett set från en middag, haha.
 
Fina möbler (lägenhetens). Fint fat (mitt).
 
Min säng (lägenhetens, likaså överkastet). Kuddarna har jag faktiskt köpt själv (tror jag). Det rosa som hänger är min NolleP-bricka från förra året. Det som lyser är en reflex som föreställer Lilla My från Mumindalen. Och det stökiga nattduksbordet till vänster.
 
Mitt (deras) köksbord brukar se värre ut. Därför äter jag aldrig där såvida jag inte har gäster. Gröna gardiner.
 
Det här skrivbordet brukar också se värre ut. Men såhär har jag det, i alla fall. Måste byta de där gardinerna till höger. De är hemska! Jag tror jag sätter upp mina nya lila gardiner.. kanske imorn eller senare i veckan. Eller inte alls, haha.
 
Jag ska lägga upp bilder från mina turistande dagar i Stockholm också. Det kändes roligare att lägga upp bilder på lägenheten så Stockholmbilderna kommer en annan dag. Falkenberg också, fast det var bara tre bilder, varav två kan tyckas vara i närheten av att vara intressanta. Återkommer, alltså, med mer bilder. När jag kommer ihåg, förstås.
 
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela