tialachan

Fixed at Zero

Publicerad 2012-08-20 19:29:38 i Allmänt,

- VersaEmerge.
 
Idag var jag på Studiecentrum/Komvux där jag hade introduktion inför Matematikkursen jag ska läsa i höst.Jag trodde jag skulle läsa MaD, men tack vare det nya skolsystemet ska jag läsa en del av D-kursen men mest av E-kursen, för att det har ändrats så. Hur ska detta gå?!
 
Träffade en av mina klasskompisar på stan idag, det var trevligt att se henne igen. Jag var och satte in mina födelsedagspengar på kontot och postade ett brev till CSN. Jag var dessutom och handlade på Systembolaget idag för första gången. Presentkortet som jag fått när jag fyllde gick åt, haha. Blev lite vodka, likör och vin. Lite av varje, hehe. Har dessutom kommit på att jag har för tok för mycket kläder, så ska införskaffa förvaringsboxar, men hittade inga idag när jag kollade runt på stan. Ska ta mig till Dollarstore imorgon och kolla om jag hittar några där. Sedan ska jag förbi Elgiganten och köpa mig en mikro och en brödrost och ett par högtalare. Och blir det pengar över på presentkorten(vilket jag tvivlar på) ska jag försöka hitta en billig hårtork också. Den jag har nu skulle tyvärr slängas. Jag tyckte om den.
 
Här är en bild på de nya gardinerna. Jag är inte nöjd med mitt köp. De är för tunna. Svensken och dess bubbla, ni vet. Privatliv.
 
Här kommer bilderna från Falkenberg.
Utsikten från Grand Hotel. Åt båda hållen, haha.
Tråkigt väder.
 
Jag ska spara på Stockholmsbilderna, så jag har bilder att lägga upp nästa gång jag skriver. Måste tänka på framtiden, jag tar ju inte mycket kort.
 
Idag lagade jag det vanliga, ris och kyckling, men gjorde en currysås istället för pulver-bearnaisen (inget fel på den, dock). Såsen blev mycket god. Lite klumpig kanske, men sådan kock, sådan mat... Här är länken till receptet: http://www.kokaihop.se/recept/sas-till-kyckling-2
 
Ska slappa en dag till, men imorgon då blir det att sätta igång med dansträningen igen, nu när jag har salar att använda.
 
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela