tialachan

Drop it (to the floor)

Publicerad 2012-04-18 17:32:29 i Allmänt,

Ledig dag idag, fast har varit igång sen halv sju. Jag kollade ett avsnitt av One Tree Hill och sen gick jag till skolan och dansade i två timmar, lite styrka, balett, solo och ISRA-projekt. ISRA är en grupp som sätter upp en föreställning. Föreställningen heter nog också ISRA. Jag är inte så insatt, har jag en känsla av. Förståeligt, eftersom varken folket eller musiken är min typ. Skulle det bli någon mer ISRAföreställning skulle jag behöva tacka nej  för min del eftersom jag inte engagerat mig så mycket som jag borde göra i ett projekt - vilket man vanligtvis gör, men det har väl att göra med att jag kom in senare än alla andra (eller det känns som så i alla fall, men det är ju bara en hypotes). I alla fall så har jag gott om träningsvärk i sidmusklerna på magen (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på just nu - sidfiléer?!) och i vaderna, kan knappt gå (om man ska överdriva lite). Jag har pluggat - läst lite och börjat renskriva mina föreläsningsanteckningar på datorn, jag är typ halvvägs klar och jag har nog suttit med det i nästan 3 timmar, om inte mer. Jag är kanske trög idag, haha.

Gjorde en till baconlåda igår (utan broccolli, glömde köpa). Jag bör inte fortsätta såhär. Bör börja med kanin-maten igen men efter praktiken fick jag nog av sallad. Har inte ätit ordentligt med sallad sen praktiken heller för den delen. Sockerärtor fortsatte jag dock med! Tänker aldrig mer äta Sweetie. Låt er inte luras av namnet. Den är beskare än beskast. Hm, grammatiskt fel, jag vet, men ni förstår vad jag menar. Man blir lite trög i huvudet av att upprepa det där under en längre stund, haha. Prova.

Värmer en lasagne i ugnen nu. Av någon lustig anledning har jag alltid en matlåda för mycket varje vecka, det blir en över till helgen. Jag lagar helt enkelt för mycket mat.

Ska delta i en streetdansföreställning som en av utbytesstudenterna ska hålla i. Jag är väl inte särskilt bra på det men det kommer nog att gå bra... hoppas jag. Var och köpte nya skor till det idag. Wannabe-converse. Vill egentligen ha ett par äkta men det är jag för snål för. Haha. Köpte dessutom två pärmar, en hålslagare och fyra äggkoppar när jag var på stan. Bara nyttiga, bra-att-ha-prylar.

I helgen hade det kommit några decimeter snö. Den smälte bort. Idag kom det ny snö. Lika mycket om inte mer. När ska våren komma egentligen?

Puss <3

Kommentarer

Postat av: Joakim Sandgren

Publicerad 2012-04-19 13:59:02

Hej Jenny. Jag tycker att det är helt fantastiskt att du äter baconlåda. Själv försöker jag vara vegetarian men alla gör förstås så gott de kan. Det är inte alltid jag lyckas. Kom ihåg att köpa färsk broccoli nästa gång du handlar. En annan god grönsak kan vara rotselleri. Ej att förväxlas med kålrot. Härligt att du också gör lasagne ibland. Jag skulle gärna se en mer nischad matblogg i framtiden. Allt gott och lyckönskningar från mig//Joakim.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela