tialachan

Black and Gold

Publicerad 2012-04-28 11:03:14 i Allmänt,

Jag har verkligen lust att bara skrika ut allt jag vill säga just nu. Det kan jag inte göra för jag skriver detta på internet där alla kan läsa vad jag skriver. Med tanke på tidigare incident ska jag inte göra det. Jag får en stark inpuls till att vara det barn jag är och aldrig någonsin uttrycka en åsikt i skrift eller ord någonsin igen. Att jag hädanefter ska uttrycka dem genom min dans. Ingen skulle ju förstå vad jag egentligen menar såvida det inte skulle vara övertydligt (t.ex. om jag skulle imitera en person). Fast jag är ju inte barn längre men man påverkas ju något så otroligt av att det man tycker och tänker om saker och ting alltid blir fel. Jag är så jävla dum i huvudet ibland alltså. Okej, det var en åsikt. Tusan. Fortsättningen på den åsikten var till och med värre, och den lät jag stanna inne i mitt huvud.

Varför finns vi? Varför lever vi på jorden? Varför har vi den här livsstilen? Varför skapar vi mål och mening med våra liv och vad är det bra för? Man hjälper ju bara sig själv i princip. Varför är saker och ting som dem är?

Varför är jag så jävla trögtänkt?

Förlåt mamma för alla svordomar.

Så, back to business. Veckan var lika kort som alla andra och gick precis lika fort. Den här veckan har jag varit sjuk, dålig i halsen och snorig i näsan. Näsan är fortfarande dålig men halsen verkar vara bra! Jag fick titta på balettlektionerna i mån/tis men bestämde mig för att dansa i torsdags, vilket resulterade i att jag fick sitta på jazz- och den moderna lektionen igår. Det var synd, för hade jag varit frisk hade jag haft typ sju klasser den här veckan. Två på kvällskursen. Två åk2-metodik-lektioner som jag agerade elev på, en balett, en jazz och en modern klass med åk 1.

Var och såg Marie's föreställning :Efteråt. Det var en dansföreställning där hon hade gjort en "fushion" av hiphop och modern dans, typ en mix eller blandning. Då menar jag inte att första numret var hiphop, nästa var modernt, utan de olika stilarna gick in i varandra och skapade något man skulle kunna kalla nytt. Det var en fin föreställning. Sen i torsdags så hade Misty sin föreställning Chinese Kung Fu - Earth is reversing - Ready to start! Tror jag att den hette, eller något liknande i alla fall. Jag bakgrundsdansade till henne när hon sjöng Because of You av Ne-Yo och så dansade vi tillsammans i ett dansnummer (Locking, fast med lite oldschool också). Det var jättekul att dansa den sistnämnda. Vi/hon fick bara bra kritik för det numret. Hon är en otrolig människa för hon spelade piano, sjöng, spelade gitarr, dansade och körde Kung Fu. Det är sällan man gör så många saker och samtidigt är bra på dem alla.

Igår var jag på Magdalenas och Rasmus inflyttningsfest, det var otroligt kul. Trevligt att träffa lite nya människor också. De hade inrett så fint där hemma, nya möbler och allt.

Jag ska slappa en stund till, sen ska jag plugga och sen ska jag nog gå och hjälpa Flipp och Ewelina att flytta.

Puss <3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-28 20:04:38

Du är grym Jenny!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela