tialachan

Made of

Publicerad 2011-10-25 21:35:27 i Allmänt,

I helgen dansade jag väldigt mycket. Både lördag och söndag var jag i danssalen. Skapade lite modern jazzinspirerad koreografi. Den är knäpp. Går ganska långsamt och är väldigt modern-modernt (alltså sådant som man oftast inte förstår), och det är ju inte riktigt jag, som är ganska konkret vanligtvis. Men jag vet att jag fångar en fluga (antagligen den där jäveln i mellan-salen), samt att min arm gör lite som den vill mot slutet. Den vill åt ett håll men jag tar tillbaka den åt det håll den var åt. Jag använde mig också av foto-posen som jag hade när Liv fotade mig. Den posen gillade jag, haha.

Igår stod jag i cafét igen. Den här gången var det inte kaos, som sist. Igår kunde vi chilla lite, jag och Joanna. Fast vi kom inte hem tidigare för det var det var ett par sniglar som tyckte det var trevligt att ta en påtår sisådär tio i sju. Dumma.

Idag hade vi besök av en dansare från Frankrike, Hanna Hedman. Vi hade improvisation och komposition. Det var inte jätteroligt, men man överlevde. Alla tre klasserna, ettorna, tvåorna och treorna hade tillsammans. Det var trångt för första gången i stora salen.

Jag har dessutom en enorm hög med disk. Den tänker jag inte diska idag. Jag vill inte, vill inte, vill inte. Blä på den. Men måste diska skålar.. om jag ska något annat än kastrullen o äta ur imorn bitti.

Har pluggat massor idag. I ca en och en halv timme. Haha, för mig är det mycket, hahaha. Men fick mycket gjort på den tiden. Skrev om alla instuderingsfrågor utan hjälppapper, det gick mycket bra, kunde mycket mer idag än vad jag kunde i helgen.

Tvättade dessutom imorse, halv åtta. Det var tidigt. 07.30, liksom. Fy tusan.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela