tialachan

Brian

Publicerad 2011-10-03 21:20:34 i Allmänt,

Fredag: Endast jag och Ewelina var kapabla till att dansa då. Resten var sjuka, hemma eller i Oslo. Först hade vi danskunskap, fruktansvärt som vanligt. Sen var det modernt där vi fick massor med nytt material. Sedan lunch och därefter balett där jag och Ewelina försökte ha ihjäl våra muskler. Ser fram emot nästa lektion. Fredagkvällen skulle egentligen spenderats med dansarna och vi skulle gått på dansföreställning och sedan gått hem till Lena, men ingen ville/hann gå på föreställningen så jag gick och handlade istället och kollade på idol med en chokladkaka och gurka och sourcreamandonion-cremefraische-dip. Mycket gott.

Lördag: Gick upp till Grisberget med mina nya skor och sprang 3,5an på 22min - fruktansvärt, ska bli bättre! Sen duschade jag och gick sedan och handlade glass. Vanlig tråkigt choklad-vanilj och så Ben and Jerry's. Med massa nötter och vit/mörk choklad i. Expensive, japp. Fruktansvärt, att det kan vara så dyrt med lite glass. Dumt. Sen lagade jag spaghetti och köttfärssås (med svamp i). Och sen gick jag och tvättade. Sen sprang jag upp och ner till tvättstugan några gånger, sen pluggade jag lite och sen slutade det med att jag kollade på alla avsnitt av Kaichou Wo Maid Sama tills klockan slog ca 00.30, och sen gick jag och lade mig. Eller snarare, jag stängde av datorn, släckte lampan och slöt ögonen, haha. Skönt med bärbar dator.

Söndag: Plugg med Ewelina, som inte blev så mycket plugg eftersom att Liv, som åkt till Oslo, hade litteraturen vi behövde för att göra uppgiften. Waste of time, helt enkelt. Smått irriterad över detta. Sen gick jag och Sara till skolan där vi körde lite Graham-teknik, lite styrkeövningar och lite modern koreografi. Graham-tekniken kändes i ljumskarna, vill jag säga. Det var skönt, haha. Sen väl hemma så stekte jag falukorv och så pluggade jag lite. Sen kollade jag efter en ny anime-serie att kolla på, men kunde inte hitta någon som var tillräckligt intressant, så lade mig och läste en stund.

Idag: Började klockan ett, så fick lite mer tid till att plugga och kolla på True Blood (haha). Kollade sedan på flygbiljetter hem, men kunde inte köpa för mitt kort fungerade tydligen inte med Sas, så får gå till resebyrå imorn. (Tror inte jag behöver nämna att jag överkokade mitt ris så mycket att det vände i evolutionen och blev okokt igen) Sen gick jag på föreläsning som var totalt onödig och sen blev jag mycket arg på henne, Josefin Rönnbäck, eftersom hon lagt till nya kapitel i tjockis-boken att läsa. Sen berättade också vår lärare Sam, att tentan är ev flyttad till lördagen den 30 okt. Hemskt. Man kan inte bara ändra datum sådär. Folk har faktiskt planerat saker och ting. Det får kanske bli så att dansarna åker till Luleå och skriver tentan istället. Kanske, får se hur det blir. Är mycket förvirrande.

Sen efter informationen från Rönnbäck så sprang jag till kåren där jag hade mitt första Café-pass med Joanna. Haha det var nästan katastrof. Det kom jättemycket folk så hade det superstressigt med kassan, som inte var att leka med, haha. Jag skötte kassan och Joanna fixade i ordning det som behövdes fixas. Sedan mötte jag min ärkefiende, kaffet var slut och jag skulle nu koka nytt kaffe. "AUGUST!" Lät det, ungefär. Haha, fick lite hjälp med det hela och det löste sig ganska bra sedan. Sen när vi skulle stänga så var vi inte tillräckligt effektiva utan vi kom inte därifrån förrän typ tjugo i åtta (stänger 19), så var inte hemma förns åtta heller. Pratade med mormor och morfar påväg hem, de mådde bra och hade haft det kanon i Frankrike.

Nu blir det till att chilla lite framför datorn och sen gå och lägga sig.

Godnatt. Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela