tialachan

Illuminaughty

Publicerad 2011-11-04 18:13:25 i Allmänt,

Tisdag: Handlade och åt sedan Tacos med Ewelina, Sara och Magdalena. Vi gick sedan ner och satte oss i ankars-bastun, där vi sedan (inte i bastun utan utanför) satte på oss ansiktsmasker och drack Asti (mousserat vin). Det var jättehärligt. Ska göras om.

Onsdag och Torsdag hade vi en gästlärare från Stockholm här, Madeleine. Hon var helt kanonbra, har aldrig träffat en så bra lärare. Hon var 50 och stencool. Hon lärde oss om hur vi ska göra danser för 10-12åringar. Det var jättekul.

Idag har jag suttit och skrivit hemtenta i 6 timmar hemma hos Magdalena. vi gjorde det inte tillsammans men vi diskuterade svaren ibland. Så det var inte fusk, tycker jag. Det var ju trots allt en hemtenta.

Idag bakade jag mina livs första Jitterbugg.
1 bilden är den första kullen.
bild 2 är den andra kullen.
bild 3 är marängen som det inte blev någon riktigt maräng av eftersom det kom i för mycket gula i smeten.
bild 4 är första kullen som är klara.


Det blev gott, men det skulle ju som sagt varit lite mer maräng i för var tvungen att kasta mer än hälften. Menmen. Till nästa gång har jag en elvisp så min arm inte behöver ramla av igen.

Ikväll blir det hem till Magdalena och kolla på Idol, och sen kolla på film kanske. Och äta jitterbugg.

Puss <3

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-11-05 10:37:53

Övning ger färdighet! Lycka till nästa gång! Kram

Postat av: bisse

Publicerad 2012-01-09 14:33:30

Vad är det för något?? hah :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela