tialachan

I'm Santa and I Know it

Publicerad 2011-12-11 19:38:35 i Allmänt,

Fredagkväll spenderades med Sara och Magdalena hemma hos mig med gurka, dip, Dumle (gingerbread) och Idolfinal. Det var mycket trevligt. Finalen var bra, det var synd att Robin verkade ha gett upp, han sa själv att det inte riktigt var hans dag. Synd, jag kunde inte bestämma mig för vem utav han eller Amanda som skulle vinna. Båda är bra på sitt sätt.

Free Design - Love you

http://miljardimperiet.bandcamp.com/ 
Kolla in fELET's nya skiva! Mycket bra, mycket bra.

I går följde jag med Ewelina och Flipp till Krokodil där det var två Master-studenter som spelade balalajka och gitarr. Bra, men inte min smak/stil. Coolt att de spelade så fort. Sen gick jag och tvättade och handlade mat. Sedan lagade jag Lax igen och sen gjorde jag mig redo för Kåren efter mycket om och men. Till slut blev det så att jag gick dit själv, Sara jobbade ju ändå där den kvällen så helt själv skulle jag ju inte vara. Jag hängde med några av musiklärar-ettorna nästan hela kvällen. Det var mycket trevligt. Kom hem ganska sent, haha.

Idag kollade jag på ett halvt avsnitt av julkalendern, för det laggade ihop halvvägs av någon lustig anledning. Så orkade inte kolla klart. Lyssnade istället på det sista spåret av den andra Harrypotter-ljudboken (Dobby's Reward). Ska börja med tredje om ett tag. Kanske. Sen efter det chillade jag lite och läste lite kurslitteratur och sen gick jag till skolan och höll i en modern dansklass. Det var mycket roligt. Halva min klass var där idag så blev blev dubbelt så många som tidigare. Haha, tre stycken alltså från klassen...! Komiskt. Sen när jag kom hem stekte jag klyftpotatis och frysta grönsaker och gjorde påse-brunsås och kollade på ett avsnitt av andra avenyn. Läste nyss ett kapitel ur "Det ska ni veta!" av Göran Linde. För en gångs skull var det ganska intressant. Det handlade kort om Afrikas utbildningshistoria och kolonaliseringen och hur dålig den är och hur befolkningen vill att den ska förbättras. Apartheid. Det behöver jag få förklarat för mig någon dag. Hade aldrig hört talas om det tills det nämndes lite kort på en dansteori-lektion.

Ska chilla ikväll. Imorn blir det plugg med Ewelina och sen dansa jazz. Hem och skriva rapport och uppsats efter det.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela