tialachan

Empire State of Mind

Publicerad 2013-09-11 03:32:59 i Allmänt,

- Alicia Keys (2009).
 
Igår fick vi börja dansa, men tog bara en klass för våra "brickor" kom lite för sent. I vilket fall så är det väldigt bra där jag dansar nu, känns som jag kommer lära mig mycket. Har tagit fyra klasser än så länge. Contemporary (modernt), Horton (modernt), Theater Dance (talar för sig själv) och balett. Imorn har jag tänkt vara ledig och gå och försöka shoppa lite mer träningskläder. Man svettas som ett djur på klasserna så det går åt mycket kläder. Förra veckan och veckan då vi anlände så var det nog bortåt 25-30 grader ute. Nu börjar hösten komma så nu är det kanske 20-25 grader. Inte konstigt att det är varmt i danssalarna.
 
De här två dagarna har jag och Magdalena gått till och från skolan, som ligger ca 1h bort om man går och måste stanna vid varenda övergångsställe. Vi gick dock inte hem idag, tog tunnelbanan istället. Det tar nog mellan 5-10 min med tunnelbanan. Tror man blir lite bortskämd när det går så fort.
 
Måste säga att det kan vara lite jobbigt ibland att bo i ett rum om fyra personer, eftersom rummet är ganska litet och det inte finns så mycket ytor att lägga saker på. Jag brukar alltid sprida ut saker omkring mig (och ha det ganska stökigt) för att kunna känna mig hemma, men på min sida av rummet så är det ganska stökigt, så det är bra, hehe. Jag hade tur som hamnade i ett rum med tre okända personer, fint att få lära känna lite andra människor också. Ännu mera tur är ju att två av rumskamraterna är från Sverige. Det kanske jag har skrivit redan förresten.
 
Klockan är ca 21:30 här, och i Sverige är klockan ca 03:30, det är konstigt att veta att (nästan) alla ligger hemma och sover nu och ska gå upp om några timmar. Jag som har en hel natt framför mig.
 
Puss <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela