tialachan

Del av din värld

Publicerad 2013-09-07 05:52:46 i Allmänt,

- Den lilla sjöjungfrun (1989).
 
Ja, även den mest källkritiska kan göra fel när man litar för mycket på sin förmåga. Låten jag tänkte på när jag döpte de senaste logginläggen var låten i Den Lilla Sjöjungfrun, "Del av din värld". Låten jag har refererat till är från Alladin (1992), "En helt ny värld". Suck, för många intryck på en gång.
 
Igår besökte jag och Magdalena Brooklyn Bridge tillsammans med hennes ena rumskompis och dennes vän.
 
 
Bron var ganska lång, och ganska långtråkig egentligen, men det var fin utsikt bortanför stängslet och alla linor och säkringar. Efter bron gick vi till Brooklyn's Ice Cream Factory och åt glass, det var mycket gott. Vi tog sedan färjan tillbaka till Manhattan och spenderade resten av dagen med att undersöka självmorden som skett på The Markle. Det var lite spännande, vi diskuterade idag om det kanske spökade här. Fy, man vågar ju inte vara själv i rummet knappt, hehe.
 
Har kanske skrivit det redan, men det är otroligt bra mat på The Markle. Vi får två mål om dagen, och om man äter en tredje gång så kan man skriva upp det på rummet eller betala på plats, jättesmidigt. Jag är ledsen Sofia, men jag glömmer alltid ta med kameran när jag äter så det blir aldrig några bilder på maten! Kanske kommer jag komma ihåg det nu.
 
Passade på och tog lite bilder på rummet idag. Den övre bädden är min. Den nedan är Adelade's (hon som sitter på stolen). Det är också mitt skrivbord till höger. Stökigt, måste ju göra sig hemmastadd!
Såhär ser resten av rummet ut. Det är Rosanna som sitter på golvet. Rummisen som inte är i rummet nu är Linnéa. Vi är som sagt fyra i ett rum. Bilden nedan är "hallen" mellan själva rummet och badrummet. Det är garderober till vänster, det kanske framgår av bilden.
 
Såhär ser badrummet ut. Det är ganska litet, men det är ok.
 
Idag tog jag balletklass i New York för första gången sedan jag kom hit. Tog klass (som man säger i dansvärlden) för Janet Panetta på en danstudio i närheten av Union Square. Det säger er kanske inte alltför mycket, men Union Square är som ett torg och ligger ganska nära trettonde gatan som vi bor på.
 
 
 
 
Fortfarande Union Square. Här shoppade jag loss på Forever 21, och lite längre bort ligger HM och - det bästa - en bokaffär! Tyvärr hade de inte alla böckerna från serien jag läser nu, men de kommer kanske om ett tag. Förhoppningsvis.
 
Blir lite bildbombning på Instagram nu, och sedan sova.
 
Puss <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela