tialachan

Mot Ithaka!

Publicerad 2012-05-01 21:04:38 i Allmänt,

- Isra.

Inatt drömde jag något superkonstigt. Det började med att min familj blev jättekonstig - det var inte min vanliga, riktiga familj utan det var några andra. De var väldigt konstiga i alla fall. Vi bodde ute i skogen, ca en mil från universitetet. På måndag och tisdagkvällarna skulle jag ha kvällskurs, och den här gången var det måndag. Jag sa till min pappa (inte riktiga pappa) att jag skulle ut och jogga ett tag, för jag fick inte gå på kvällskurserna. Så jag springer hela milen till universitetet och ska välja huvudämne, eller i det här fallet, språk. Jag ville välja spanska, men kunde bara välja engelska eller franska. Då blev jag ledsen och så skulle jag ta mig tillbaka hem. Då tänkte jag att om jag tar vägen bakom universiteten slipper jag ta vägen över motorvägen, den andra vägen måste ju vara snabbare. Sedan är jag inne i något typ av badhus där jag måste åka genom en sån scan-kontroll de har på flygplatserna, för att komma ut från badhuset. Så jag och mina nyfunna kamrater, en tjej och en snygg kille, åker iväg på hans... typ flygande matta eller liknande, vet inte vad det är. De ska hjälpa mig komma hem i tid i alla fall. Vi är nästan vilse, men till slut så känner jag igen ett hus. Det visar sig att killen bor där och där hoppar jag av. Minnet visar en cykel som står intill hans husvägg. Jag går hem, och familjen har något typ av möte med en man i kostym. Sen ringde väckarklockan.

Anledningen till att jag drömde att jag sprang är för att jag drack 2 öl och åt upp nästan 2 st 200g - Marabou igår då jag kollade på "Inför Eurovision Song Contest". 

Mina poäng för första delen av första semifinalen:
Montenegro: 2, Island: 5, Grekland: 3, Lettland: 3, Albanien: 1, Rumänien: 4, Schweiz: 2, Belgien: 2, Finland: 5. 
Andra delen av första semifinalen: 
Israel: 1, San Marino (är det ens ett land?!): 2, Cypern: 4, Danmark: 3, Ryssland: 1, Ungern: 3, Österrike (påminde om Disco Pogo): 3, Moldavien: 2, Irland: 1.

Norden är bra i år, hoppas bara att Norge håller sig över 3 i alla fall! Både Finland och Islands bidrag var grymma, fast vet inte vilket av dem som var bäst.

Igår skrev jag klart min projektspecifikation. Det var skönt att få det gjort, men det är ändå en liten del kvar. Sedan skulle jag ha typ grillat korv med mina klasskompisar på Ankars men piff och puff bestämde sig för att plugga hela kvällen så då fick jag stanna hemma och kurera min förkylning som fortfarande inte är över. Jag skrev lite på kvällskurs-rapporten och den blev någon sida längre. Den är nog snart klar. Idag skrev jag lite till på den, samt skrev över mina handskrivna svar från UVK:n till datorn.

Kollade två avsnitt av Gossip Girl. Chuck Bass har just blivit kär. Åh det är så fint när han blir det! Man blir så lycklig över att ett as som han kan bli kär! Ska duscha nu och sen kolla på ett till avsnitt.

Isra-dans-skapandet idag gick superbra och var jätteroligt, två av fem danser klara! 3 to go!

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela