tialachan

Starships

Publicerad 2012-07-26 14:04:46 i Allmänt,

- Nicki Minaj.
 
Den låter har cirkulerat på radio och i min telefon en hel del se senaste dagarna. Den blir bara bättre och bättre, även om jag skulle vilja klippa bort den jobbiga "instrumentala" delen.
 
I tisdags var jag på dejt. Han bjöd mig på glass, men var tvungen att kasta sin för den smälte bort, och sen spelade vi minigolf (JAG VANN!) och sedan köpte vi med oss mat på Rhodos och satte oss hemma hos honom och kollade på Family Guy och spelade skjut-zombie spel (jag vann 1/3 ggr). Mycket trevlig dag. Denna uppföljdes med en till mycket bra dag, alltså gårdagen. På något lustigt sätt fick han för sig att han skulle börja gå upp tidigt, för han var vid busstationen och hämtade upp mig kvart i åtta på morgonen (dåliga bussförbindelser). Vi åkte till Djulö och hängde där i ca en och  en halv timme. Sedan åt vi frukost (igen) och kollade på tv. Sedan åt vi och efter det åkte vi och badade i Malmen. Det var en toppendag helt enkelt.
 
I morse gick jag upp vid nio och cyklade en mil, gjorde lite styrkeövningar och körde en balettstång för att sedan avsluta med stretch. Man kan ju säga såhär: Jag laddar upp inför Stockholm-veckorna. Jag kommer vara absolut sämst, eftersom kurserna jag ska ta är på nivå M6/M7 och det är på en mycket högre nivå än vad jag är på. Proffsen kommer ju vara där. Men det sägs ju att man ska träna med dem som är bättre, så kommer man själv att utvecklas bättre. Jag får hoppas på att det kommer bli så. Åh jag fasar inför att se alla de andra dansarna. Fast jag får se det som så att jag faktiskt FÅR se alla de där proffsen, det är inte ofta man får göra det.
 
Fick min första ordentliga lön igår. Den täckte båda hyrorna för Juli och Augusti, men kontot skriker ändå att det saknas pengar, så jag antar att alla resor jag gjort och kommer göra har tagit en hel del pengar. Min klasskompis sa att man får unna sig saker när det är sommar, men samvetet säger att jag behöver spara lite grann eftersom jag kanske har en ganska stor resa framför mig... om ett år, haha.
 
Jag vann bara med fyra poäng, föresten. I minigolf, alltså. Men det var en vinst! Jag är en dålig vinnare, haha.
 
Här är en bild från i Fredags, men den visar tyvärr inte lockarna, men håret ser mycket bättre ut än vad det gjorde första gången då jag rullade upp det. Det blev ändå väldigt bra. Jag är nöjd med det, och ska nog ha så när jag ska fira födelsedag. Skillnaden när jag satte upp håret i fredags från i onsdags är att rullarna rullades ovanpå håret, istället för underifrån. Håret läggs alltså under rullen så att topparna pekar uppåt när man lägger fast dem på rullen. Nackdelen med mina rullar är att de är kardborre, så när jag ska ta bort dem blir lockarna ibland rufsiga.
 
Dagens I-landsproblem.
 
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela