tialachan

Dark Horse

Publicerad 2014-05-19 21:58:36 i Allmänt,

- Katy Perry, Juicy J (2014).
 
Jag ber så hemsk mycket om ursäkt för att jag inte har uppdaterat på superduperlänge. Senaste gången jag uppdaterade verkade vara när jag fortfarande var i New York, vilket ju var ett tag sedan. Jul och nyår var ganska lugnt på andra sidan atlanten, var mysigt därborta. Så, vi kom tillbaka till Sverige och då var det bara att sätta igång med pluggandet igen. Två nya kurser startade på en gång, en danskurs och en utbildningsvetenskaplig-kärna-kurs. I mars genomförde vi i klassen en föreställning tillsammans med Jazzkandidat-tvåorna, vilket var hyfsat kul och intensivt. Föreställningen hette Rymd och handlade om en del olika saker, så som synen på människan, makt och relationer. 
 
Det var också i samma veva som föreställningen som jag började träffa David. Härlig kille. Honom ska jag hålla hårt i, hihi. 
 
Var hemma i Katrineholm/Norrköping en snabbis med David, vi tog oss en roadtrip ner, för han skulle lämna av bilen han lånat av sina föräldrar. Vi var och bowlade med pappa och Jacob och åt pizza, gick på stan (som gick ganska fort) och sedan åkte vi ner till Norrköping och spelade Monopol med mamma, fikade med mormor och morfar som en paus i shoppingturen på Ingelsta, samt strosade runt i city bland alla butiker. Efter Norrköping åkte vi till Lidköping där Davids föräldrar bor. Trevliga, med bra humor. Lidköping är en otroligt fin stad, fin miljö och natur. Dock lite väl lite affärer, lite som Piteå fast nästan mindre. Eller så kändes det litet för att det nästan inte var några människor på stan när vi var där, haha. 
 
I sommar kommer jag vara uppe i Piteå, har fått jobb på Challenge Sports bar, där även David jobbar - det var han som ordnade jobbet åt mig så jag har honom att tacka för att jag kommer få mat på bordet i sommar. Förhoppningsvis kommer jag jobba mycket, så att jag kan börja spara pengar till nästa New York-resa - när nu den blir av. Man vet inte än på skolan om vi får åka nästa år igen, men vi hoppas på det. 
 
Om två veckor är det examinationsvecka, då alla uppgifter ska examineras och lämnas in. Det kommer därför bli lite mycket att göra nu framöver, men det går nog ändå. 
 
Det här har jag roat mig med också, tagit dansbilder! Mamma, jag skickar några bra på en gång, haha. 
 
 
Hoppas ni alla har det bra!
 
Puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela