tialachan

Roar

Publicerad 2014-08-11 20:26:57 i Allmänt,

- Katy Perry (2013).
 
Vart tog sommaren vägen?
 
Ja, vad gjorde jag i Juni? Tror jag började jobba på havsbadet och Challenge, kommer ihåg att jag sprang med tallrikar som en jäkla dåre på restaurangen under Piteå Summer Games (fotbollsturneringen). Minns att jag också hade mycket fri tid så jag spenderade dagarna med att ligga på balkongen och sola och läsa Sagan om Isfolket (är på bok 20 nu!), vilket innebär att jag fått mig en liten solbränna i år också!
 
I Juli jobbade jag lite då och då på Challenge, och var nästan dagligen på havsbadet. Har umgåtts mycket med David också, har varit mycket trevligt och roligt! I slutet på Juli var det festivalen PDOL - Piteå Dansar Och Ler, och då var det mycket jobb på restaurangen. Efter det har det bara blivit mer och mer jobb på Challenge så nu i veckan jobbar jag stängning (helt själv, oj oj!) tills i helgen.
 
Under förra veckan och halva veckan innan det hade jag besök av Jacob och Pappa som bilade hela vägen upp hit, stannade i nästan en vecka. Vi åt mest, men spelade också biljard, gick på bio och badade (vi badade dock inte inne på bion). Eftersom att jag jobbade mycket så kunde vi oftast bara ses i samband med en måltid, haha, vilket resulterade i att vi sågs när vi skulle/behövde äta. Jag tog med Jacob på Draktränaren 2 (i 3D) och den var mycket bra! Inte lika humoristiskt rolig som första filmen, men den var laddad med otroligt fina animeringar och coola flyg-scener istället.
 
Dagen efter att pappa och Jacob åkt hem så kom mamma upp. Vi firade min födelsedag genom att äta kinamat/husmanskost och gick och såg först på 70 years of Holiday och sedan Summer Party Studio 54 på havsbadet. Båda showerna var mycket, mycket bra! Otroliga sångare, synd bara att vissa av låtarna inte riktigt passade till rösterna, men annars så var det kanon! Helt ok mat också.
 
Sommarbaletten har dragit igång uppe på skolan, tyvärr är man ju lite ur gängorna men man kommer väl in i det snart igen (hoppas jag)! Skolan börjar ju i September så jag hinner nog ladda upp inför det.
 
Bilder kommer någon annan gång!
 
Ha det fint så hörs eller ses vi!
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela