tialachan

Lose Yourself

Publicerad 2014-08-26 15:12:04 i Allmänt,

- Eminem (2005).
 
En ny vecka med nya avsnitt av Paradise Hotel. Verkar OK än så länge, haha. Har jobbat hela helgen, och i lördags var jag och sa hejdå till dem som har åkt till New York för hösten samt var ute på krogen med David en snabbis. Trevlig kväll var det. Har börjat bli lite säkrare på att blanda drinkar nu på jobbet, det börjar faktiskt bli lite roligare än vad det var innan (det var kul innan också). I söndags jobbade jag helt själv, vilket var lite läskigt eftersom jag aldrig jobbat en hel dag själv. Öppning och stängning och allt däremellan.
 
Har strosat omkring så mycket jag bara kunnat i min nya jacka och med snygg-väskan på armen. Känner mig så himla snygg i jackan! Roligt att ha något fint yttre plagg att ha på sig, brukar ju strosa omkring i min gröna jacka eller vinterjackan som bara har funktionen att vara varm (och tur är väl det!).
 
Tänk att det var ett år sedan jag åkte till New York! Vart tog tiden vägen? På måndag börjar den nya terminen med nya klasskamrater (slår ihop två årskurser) och ny kurs. Imorgon ska jag till tandläkaren och få "lägga en kudde och kortison" på en visdomstand som gör lite ont. På torsdag ska jag jobba några timmar och i veckan ska jag dansa balett om mornarna.
 
Har även börjat planera mina lektioner för hösten, ska hålla i fyra klasser på högskolan och ska även undervisa tre klasser i veckan i en studiecirkel på vuxenskolan i Piteå. Så i höst är jag danslärare och danslärarstudent! Ska undervisa på vuxenskolan i stilarna balett, jazz och modernt. Ska bli roligt och utmanande då deltagarna är nybörjare. Det kommer nog bli en fullspäckad höst!
 
Ha det fint!
 
Puss <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela