tialachan

Animals

Publicerad 2013-10-05 00:37:28 i Allmänt,

- Martin Garrix (2013).
 
Har nu dansat i ca fyra veckor, kroppen börjar vänja sig vid det tunga arbetet. Det är roligt och svårt i många lägen. Tar mer än 13 klasser i veckan (varje ca 1½h), först och främst på Steps on Broadway, men även några stycken på Broadway Dance Center. Har provat på Dancehall och Ragga-jam/dancehall, Latin Jazz, Lyrical Jazz (favoriten), balett, Theater Jazz, Horton, Contemporary, pilates, yoga, gyrokinesis och floorbarre. Har besökt Brooklyn några gånger nu, var på Dumbo Art's Festival förra veckan, hade fint väder så det var härligt att vara ute då. Idag har det varit ca 25 grader varmt (jag fick torka bort en svettpöl efter mig själv på Jazz-klassen) och igår var det ännu varmare. Shorts och linne går fortfarande att ha på sig såvida man inte är amerikan, som helst går i Jeans och höstjacka nu.
 
Jag tror inte jag är alltför förtjust i amerikanerna. Det ska jag dock inte säga till min rumskompis. Allt är hela tiden så "over the top" med dem på alla sätt och vis, alltså att alltiing bara är väldigt extremt. Jag blir lite trött på det. När jag kommer tillbaka kommer jag också antagligen att prata mycket högre än vad jag gjorde innan, eftersom det är otroligt mycket ljud i New York. Tunnelbanan är nog värst ändå. Tunnelbanesystemet är ganska lätt att förstå sig på, men det hade jag nog skrivit om redan om jag inte minns helt fel.
 
Broadway Dance Center, som jag gäst-dansar vid, ligger tre gator upp från Times Square. Tunnelbanestationen mynnar ut på 42a gatan, där Madame Tussaus ligger tillsammans med massa andra coola ställen, så nästa gång jag åker dit ska jag ta med kameran så att jag kan visa lite mer bilder. Ska försöka ta dem på kvällen, då det är som coolast där.
 
Har gjort en hel del shopping här i stan också. Det blev visst för lite mer pengar än vad jag hade tänkt mig, men nu har jag en helt ny garderob att gotta mig med, så jag ska inte klaga. Hittade några fina saker på second hand förra veckan. Den rosa skjortan är second hand, kanske runt 100 kr, men jeansen är från Levi's. Skorna är från Skopunkten.
 
 
Det här är ett - för mig - ovanligt klädesplagg. Det är som en kavaj, fast jacka, fast tröja från second hand (ca 200 kr)
 
Kavajen nedan fick jag för ca 200 kr också. Det är en mycket snygg kavaj! Som sprillans ny och i god kvalité!
 
Har också köpt en hel del träningskläder, varav dessa Adidas-skor är ett av alla köp. tyvärr är jag ingen modell så skorna står kanske inte i sin mest perfekta vinkel... haha.
 
Besökte svenska kyrkan och köpte en 200g-Marabou för 50 kr. Det var ta mig tusan dyrare än på en vanlig bensinstation i Sverige! Men gott var det! Dock, till min stora glädje, så säljs Milka-choklad här i USA. Det är bra, för Hershey's chokladen var inte god. Hershey skulle kunna vara den amerikanska motsvarigheten till Marabou.
 
Såhär ser vår takterass ut förresten. Det är superfin utsikt åt två håll, ser södra Manhattan åt ena hållet och Empire State Building åt andra! Det var några veckor sen nu, men jag och några av tjejerna låg och solade, och så helt plötsligt skriker en av dem till och pekar upp på himlen. Det är några konstiga moln på himlen! Det visade sig vara vit rök som skjutits ut av små flygplan för att bilda ord, DET VAR REKLAM! Då vet vi vad vi i Sverige har att sträva efter, reklam på himlen istället för på Tvn, haha. Fick dock inga bilder på detta fenomen eftersom det var för långt bort och hade ingen/för dålig kamera. 
 
Vi har, än så länge och såvitt jag vet, bara haft en kackerlacka på rummet. Inte så bara, det räcker gott och väl med den. Den är numera nerspolad och antagligen död nu. Vi har inte haft några tusenfotingar i badrummet och det är jag fruktansvärt tacksam för. Däremot hittade jag en liten jäkel på ett av dansgolvet i skolan, det var en nära-döden-upplevelse, kan man säga.
 
Ska gå ner och äta nu. Det är störst sannolikhet att jag är inloggad på Skype mellan 15-22 om dagarna, men det är inte så stor sannolikhet att jag faktiskt är inloggad tyvärr.
 
Ha det fint hemma i Sverige!
Puss <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela