tialachan

Titanium

Publicerad 2013-11-25 03:49:16 i Allmänt,

- David Guetta ft. Sia (2011).
 
Det är nu mindre än två månader kvar tills jag (vi) åker hem. Känns sådär. Har inte turistat till fullo än, men har lite nya bilder till er där hemma. 
 
 
Detta är västra sidan av Central Park i höstsolen. Jag kom på att jag verkligen borde passa på att ta bilder medan det är höst, eftersom det går så fort när löven faller av. Det har varit jättefint här i den stora staden med alla färgglada löv. Idag var det jättekallt ute, hade inte på mig leggings under mina mjukisbyxor så kunde inte gå till skolan idag. Glömde också mössan. I fredags blev jag dålig i magen. Det kan ha varit magsjuka eller matförgiftning. Tror på det senare, eftersom jag inte mått illa hela tiden. Har heller inte spytt så magsjuka är det nog inte. Magen är fortfarande lite bubblig men jag har kunnat få i mig tillräckligt med mat för att orka träna idag, vilket har gått ganska bra. 
 
 
Var på Barnes & Noble idag, som är en stor bok-kedja här i USA. Där har de min nya serie jag läser; The Black Dagger Brotherhood av J.R. Ward. Har nu alla böckerna i serien som har kommit ut. Hoppas inte det kommer många fler. Kom ju på att jag måste få hem dem alla elva. 
 
I fredags var jag och kollade på en teaterförställning med några vänner! Beauty and the Beast. Det var tre skådespelare med, "Belle", "The Beast" och den goda fén/den onda häxan. Det var mycket dialog, den var intressant. Det stora och spännande med denna föreställningen var projektorerna. Man jobbade hela tiden med att projicera bilder för att skapa olika rum och miljöer, vilket gjorde hela upplevelsen väldigt speciell. Kommer inte riktigt ihåg om den kvinnliga huvudkaraktären hette Belle, men det hela utspelade sig i nutid och var en modern version av sagan. Tyvärr fick man inte ta bilder under tiden, men den här visar lite av vad man hade att vänta sig. Gubben (eller vad det nu är) stängde och öppnade ögonen då och då, vilket gjorde det hela lite kusligt. Det var häpnandsväckande effekter man fick ta del av i alla fall. 
 
Det här nedan är Columbus Circle. En stor skinande jordglob. Tänkte det kunde vara trevligt med något internationellt. 
 
Gatuadresserna på manhattan skrivs såhär på skyltarna. Såhär ser nästan alla korsningar ut. För oss med dålig syn så står det "One way", "Broadway" och "W 53st" på skyltarna. Nej, jag har inte varit på "Pie Face", den råkade bara komma med på bild. 
 
Datorn fungerar superbra. Den är lite krånglig ibland men bortsett från ibland så är den suverän. På tal om andra saker. Jag har kommit fram till att den amerikanska dialekten här i New York är fruktansvärt jobbig. Jag kan tänka mig att jag tycker det för att jag har sett för mycket på TV. Om man tänker på hur svenska skådespelare låter i sina roller så kan man ju tänka sig att det blir lite skillnad på amerikanerna också. Jag tycker mycket bättre om skådespelar-dialekten. 
 
 
1540 Broadway. Disney-butiken och ett gigantiskt Forever 21. Times Square. Skulle varit här när det är mörkt. Det är en syn för sig. 
 
Puss <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela