tialachan

Can't Hold Us

Publicerad 2013-06-19 16:58:24 i Allmänt,

- Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton (2012).
 
Sommarlov! Har varit lugnt tillsammans med böcker, dator, musik och vänner. Får inte glömma Träningen, som är det jag sysslar med mest just nu. Nästan mest. Går på gymmet så fort det är pass, i princip. I fredags kom pappa med familj upp och hälsade på vilket var mycket, mycket trevligt och jag önskar det kunde hända lite oftare. Vi åkte till  Käcktjärn Logen och buggade och foxade (som jag fick lära mig på plats). Det var roligt. På lördagen var vi iväg till Pite Havsbad och jag och lillebror badade i äventyrsbadet. På kvällen åt vi godis och chips och kollade film. Söndagen shopping i Gallerian och sedan hemresa för dem.
 
 
Eftersom jag inte tog någon gruppbild på dem och inte heller har frågat om jag får lägga upp bilder på dem så lägger jag upp en bild på kaosen som rådde i lägenheten när de var här. Flera godispåsar, vattenflaskor och kläder kännetecknar denna familj. Mot all förmodan fick vi plats i lägenheten. Vi fick tillochmed plats med bordet och stolarna och att sitta och äta vid det.
 
Före omflytt av möbler:
 
Efter omflytt av möbler:
 
Det ser ut som att det blev lite stökigare efter flytten. Det blev det nog också. Men nu kommer jag få användning för fotöljen - jag kommer kunna sitta i den istället för att ha alla femtio-elva kuddar i den.
 
Igår var jag iväg och flugfiskade/sportfiskade med E, F och R. Det var väldigt annorlunda, fick låna vadare av E och F, och vadade därmed ut i 1m djupt strömt vattten och kastade med flugspö. Fick dock ingen fisk på det viset, men senare på dagen så kastade jag med vanligt kastspö och då fick jag en 35cm lång Harr, vilken vi åt upp på kvällen sen. Inte mycket till mat kanske, men det var den enda vi kunde spara (de andra var för små).
 
 
Idag tog jag en fika på stan med M vilket var mycket trevligt. Provade en café-bakad Jitterbugg, men den var ta-mej-tusan inte lika god som mammas. Chokladboll, macka och glass. Blev en hel del. Dags att ta sig till spinningen om en stund!
 
Och just det. Imorn bär det av till Pite Havsbad och introduceras till mitt nya sommarjobb! Lekledare och barnmusikaldansare (i djurdräkt)! JAAAA!! (Jag som älskar barn, menar jag (lägg märke till ironin)). Så jäkla bra med sommarjobb på havsbadet! Tack till min "fadder" för detta!
 
Ska försöka ta mig ner till Amerikanska Ambassaden och ordna visum. Papprena som behövs verkar dock aldrig komma så det är lite svårt att göra det. Är osäker på om jag kommer kunna åka och hälsa på folket hemma något i sommar. Kanske en vecka. Kanske inte. Jag vet inte.
Sommarjobb, here I come!
 
Puss <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela