tialachan

Antidote

Publicerad 2013-06-26 21:56:00 i Allmänt,

- Swedish House Mafia (2011).
 
Som vanligt är det ett långt inlägg!
 
Det har snart gått en vecka sedan jag började sommarjobba, men det känns som att det gått mycket längre. Det har hänt så mycket.
 
Midsommarafton spenderades hemma hos E och F och med några av deras jobbarkompisar från restaurangen, vi grillade och gjorde en midsommarstång. Midsommardagen började med en visit på Pite Havsbad där jag fick följa med mina kollegor när de jobbade, först såg jag Nimby-showen och sedan var jag med när de hade Nimbyklubben. Nimby-showen är alltså en barnmusikal som innehåller vattendraken Nimby, prinsessan Tessan och sjörövaren Hasse och Nimbyklubben är alltså en barnklubb som håller på i ca två timmar där vi lekledare/fröknar hittar på saker med de barn som anmält sig. På kvällen passade jag världens gulligaste hund och sedan följde jag med några vänner ut på 1906 (stadshotellet i Piteå) och dansade loss natten lång, kom inte i säng förrän halv fyra.. Morgonen därpå cyklade jag till Pite Havsbad kl. nio och tänkte att jag skulle ha afrikansk dans kl tio men som tur var så blev den inställd (det kom bara en person). Sedan körde jag Nimby två gånger tillsammans med två av artisterna.
 
Nimby är en stor drake, och är alltså en stor dräkt som man ska dansa omkring i på en minimal scen tillsammans med två artister som spelar Hasse och Tessan. Jag har gjort showen fyra gånger nu och texterna börjar redan sätta sig i huvudet! Showen är ca tjugo minuter lång och har fem låtar i sig. Det är inga svåra steg, men det är svårt att röra sig i dräkten. Jag har inte tagit någon bild på mig i dräkten än men jag ska göra det någon dag nu framöver. Jag är ledig två dagar i veckan, men det är inte på helgen som alla vanliga människor brukar ha. Utöver att vara Nimby och vara ledare för Nimbyklubben håller jag också i Movits, som ska vara ungefär som aerobicspass, men vi har fått lov att utforma passen själva, och därför har det blivit tre olika pass (eftersom vi är tre olika ledare). Jag har afrikansk dans, min vän som ordnade jobbet åt mig har styrka och den tredje kollegan kör Zumba, så det blir en ordentlig blandning av träning. Vi går dock inte på varandras pass för att vi börjar arbetsdagarna på olika tider. Jag hade mitt första afrikanska pass igår och det var superkul!
 
I höst åker hela klassen till USA och ska dansa till januari, och vi är mitt uppe i ett kaos av Visum-ansökningar. Igår upptäckte jag att vi allihopa skrivit in fel studentvisa - vi hade fyllt i Student (F1) - när det ska vara Student (M1). Det är tydligen jättestor skillnad på dessa. Jag gjorde därför om min ansökan och sedan fick jag boka om min tid på ambassaden. Jag hade ganska mycket tur. Det hade dock inte mina två klasskompisar, den ena fick tiden en vecka innan vi åker och den andra fick tid dagen efter att hon ska åka, så det var rena rama helvetet igår och jag gick och lade mig med världens största oros-klump i magen. Idag upptäckte vi dock att det tillkommit nya tider att boka så vi håller på och ska boka om. Så förhoppningsvis är detta löst imorgon bitti.
 
Jag har gått och varit döstressad över detta hela dagen. Jag har ordnat med mina papper, har varit på biblioteket och skrivit ut lite papper, tvättade, och har pratat en del i telefonen idag också. Sedan av någon mycket lustig anledning fick jag för mig att jag inte orkade vara stressad längre, så jag cyklade till centrum och shoppade tre par shorts och en bad-tunika. Tack mamma för presentkortet på HM, nu har jag äntligen något att ta på mig när jag inte jobbar/tränar! Jag upptäckte också att shoppingen gjorde mig lugn och jag slappnade av. Så härligt. Sedan kom jag hem och så var klumpen i magen tillbaka igen. Deppade sedan med 90210 och Ben & Jerry's Half Baked. En glass-smak att rekommendera.
 
Idag var det nog bortåt tjugofyra grader ute, och jag spenderade min lediga dag med att tvätta, kolla bokningar och ordna papper. Jippie! Imorn jobbar jag bara fyra timmar så det är skönt. Ska cykla dit/hem och även försöka hinna med att träffa en ny vän på kvällen.
 
Godnatt!
 
Puss <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela