tialachan

Wake me up

Publicerad 2013-07-17 21:09:25 i Allmänt,

- Avicii ft. Aloe Blacc (2013).
 
Idag var jag på amerikanska ambassaden. Det tog ca en timme och en kvart. Ingen elektronisk utrustning fick följa med in, vilket gjorde att man satt och stirrade på vad alla andra gjorde under tiden man väntade på sin tur. Dessutom satt man på helspänn så man inte missade sin intervju då de ropade upp en. Anlände till huvudstaden igår kväll, och sov på Stockholm Hostel City Lodge. Sov där förra året när jag var och dansade på Balettakademien. Måste säga att sängarna i 18-rummet inte är mycket att hurra för, såvida man inte älskar att sova i hängmattor (det gör inte jag, jag sover helst på mage, blir lite krock i kroppen där...). Det ligger dock superbra till, nära till centralstationen och drottninggatan. Passade på att promenera tillbaka till shoppinggatorna från ambassaden, upptäckte att jag tagit på mig fel kläder. Det spöregnade igår i Piteå/Luleå så då drog jag på mig ordentligt med kläder... och idag i Stockholm var det 25 grader och strålande sol. Jippi.
 
Passade på att åka tunnelbana idag, en hållplats, haha. Orkade inte gå från centralen till gamla stan. Var och hälsade på favoritaffären ScienceFiction-bokhandeln, och stod och glodde på böcker i ca två timmar. Killen som skulle placera ut böcker tror jag blev lite irriterad på att jag stod i vägen, haha. Jag försökte hitta en bok som inte tillhörde en serie. Det gick inte så bra, då allt som fanns var bokserier. De som jag dock hittade var tyvärr inte riktigt det jag var ute efter, men då skulle jag behövt fråga mig själv också vad jag var ute efter. Jag verkade inte vara på bokläsarhumör, vilket är konstigt, då jag alltid läser någon bok. Men efter Beautiful Creatures-serien så verkar mitt läsarintresse ha svalnat lite. Eller så är det den nya händelsefattiga boken Nattvakten som är problemet. Jag har i alla fall läst tusen sidor på ca två-tre veckor, och blir man inte slut i huvudet av det så är det nog något fel på en. Eller något sådant.
 
Passade också på att äta Ben & Jerry's glass i Gamla Stan.Tog smakerna Cookie Dough och Chocolate Fudge Brownie. Det var sådär. Half baked är godare, som är en blandning av dessa två smaker. På flyget hem, på tal om glass, så satt jag mitt i smeten av småbarn. Det var jobbigt. De skrek för fulla halsar. Som tur var så hade jag köpt en upplaga av Cosmopolitan på Arlanda så då kunde jag försvinna ner i den. Jag glömde nämligen mina hörlurar i Piteå, hur nu det kunde hända är en bra fråga, så jag fick roa mig med att läsa (eller pilla under naglarna, som numera är ganska rena undertill). Imorgon bär det av mot Pite Havsbad för ännu en dag på jobbet. Ska göra nya Nimby-föreställningen för första gången. I den här föreställningen är "Balla Boris" med också. Stor, grön och gör den populära "dansveven". Man vevar med med underarmen i en horisontell cirkel ungefär i höjd med toppen av huvudet samtidigt som resten av kroppen har ett chill House-gung. Tonåringar och folk i min ålder skulle gilla att se denna rörelse. Förstår inte hur barn på tre år ska kunna uppskatta det, samt hur deras föräldrar kommer reagera. Ganska opassande. Men men. Nedan har ni Nimby!
 
 
Puss <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela