tialachan

Sail

Publicerad 2013-08-27 22:56:05 i Allmänt,

- Awolnation (2011).
 
Tjugosjunde augusti tjugohundratretton. Jobbet under sommaren gick bra, kunde ha gått bättre. Säsongen avslutades med en dålig vecka med ytterst få besökare, vilket resulterade i att två av mina aktiviteter dagligen ställdes in. Tråkigt, man cyklar en mil kl nio på morgonen för att upptäcka att det inte kommer någon och ska dansa med en! Likadant med barnklubben. Inga barn! Jag blev lite trött på det hela. Jag blev dock ganska brun i sommar, men det verkar som om den färgen rann av när jag slutade jobba. Kunde inte heller gå på avslutningsfesten eftersom jag befann mig i söder.
 
Jag började resan med att besöka mormor och morfar. Sov lite, åt lite och pratade en del. Trevligt! Sedan for jag till mamma och vi såg den tredje säsongen av I Mumindalen, som vi inte sett. Åt mat och annat onyttigt, gott! På fredagen åt jag Kinabuffé med farmor och farfar och sedan åkte vi upp till pappa och co för att fira Jacobs födelsedag. Även jag och Annika blev firade, eftersom vi också fyller i augusti. Kom ju på det att farmor också skulle ha firats, men ibland kommer tankarna efteråt (eller i mitt fall, vanligen inte alls).
 
På fredagskvällen följde jag med familjen till Mariestad och dansade bugg och foxtrott till... jag kommer inte ihåg namnet, det var ett dansband i alla fall. Det var roligt, men pardans är svårt! På lördagen fick jag ett släng av PMS (på torget i Mariestad) och sen åt vi pizza och åkte hem, myste framför TV:n med Sune i Grekland. Har kommit fram till att den humorn inte riktigt är min humor. Men men. Det var trevligt. På söndagen åkte vi och firade en vän till pappa och sedan dansade vi till Sannex i Vadstena. Nej, inte Sannex. Blender. Det kanske var Sannex som spelade på fredagen? Äsch, hur ska man hålla koll på sånt?! Det var roligt i alla fall, jag lärde mig mycket, men jag tycker ändå att det inte riktigt är samma sak som att dansa individuell, konstnärlig dans. Om jag får inspiration att dansa av något så vill jag ju dansa ut den inspirationen på mitt sätt, men i pardans, så som jag ser det just nu, finns det oftast inget utrymme för den som blir förd att leva ut sina impulser och idéer eftersom man alltid måste följa. Men det är väl en smaksak.
 
Det blev bara att träffa familjen under min vistelse hemma. Hann inte med några andra. Förhoppningsvis finns både dem och jag kvar när jag kommer tillbaka från New York, som jag för övrigt åker till imorgon. Jag har med mig en stor resväska med en mindre resväska i, som innehåller kläder och prylar som jag tror mig komma behöva. Jag har packat väskan för fyra och en halv månad. Jag har med mig fem böcker. ÅH vad jag älskar min nya serie (haha) som jag hittade! Black Dagger Brotherhood heter den, och handlar faktiskt om vampyrer. Den är så långt ifrån Twilight man kan komma, och är så spännande att jag redan läst ut en och en halv. Om jag hade tillåtit mig själv så hade jag suttit med böckerna 24/7, men då skulle jag inte fått något gjort under de senaste dagarna. Det började med att jag var på Science-Fiction Bokhandeln i Stockholm och letade efter en bok som inte tillhörde en serie. Som jag skrev i tidigare inlägg så gick det inte så bra att hitta en sådan. Jag började därför leta på SF-bokhandelns hemsida efter bra böcker. Och gissa vad jag hittade! Jo, en Urban-fantasy serie om vampyrer på minst 11 böcker. En serie såklart! Men så läste jag beskrivningarna på böckerna och såg att det handlade om olika personer i varje bok. Så jag köpte första boken, "Dark Lover", och var helt fast. Det tog inte lång tid innan den var utläst och böckerna 2-5 var beställda. En "födelsedagspresent" till mig själv från mig själv.
 
Jag läste Jane Austen's Stolthet och Fördom i sommar. Bättre än förväntat. Mycket bättre.
 
Här kan man förresten läsa en intervju med mig som jag gjorde förra veckan om New York-resan!
http://www.ltu.se/org/kkl/Avdelningar/Musik-dans-och-teater/Nyheter-och-aktuellt/Dansen-tar-Jenny-Jungebro-till-New-York-1.108433
 
Idag, dagen före avresa, har jag dansat (måste ju passa på), städat och tvättat, samt varit på två besök hos tandläkaren, fick akuttider, som tur var, så nu är mina hål lagade! Jag tror jag har träningsvärk i kroppen av all dans. Det känns bra, då kommer jag inte få värsta chocken på söndag så skolan börjar! Ja precis! På söndag! Om jag uppfattat det hela rätt, vill säga.
 
Ska ta hand om tvätten nu och sedan kanske läsa lite och efter det ska jag sova. Får inte glömma att ställa klockan!
 
Puss! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela