tialachan

September

Publicerad 2012-11-11 22:02:33 i Allmänt,

- Matthew Herbert (2011).
 
Det borde nog ha varit bortåt en månad sedan jag skrev sist. Har inte riktigt haft inspirationen eller motivationen till att vilja skriva, så det har uteblivit. Jag har hunnit med väldigt mycket. Jag har undervisat 6-åringar och 10-åringar i grundskolan, har satt upp en dansmanifestation för dessa barn, har koreograferat en mycket bra dans med klassen, har avklarat examinationsveckan som var förrförra veckan, tog mig en tripp ned till Stockholm och träffade Prins Charmig, var på Cosmonova och Naturhistoriska Riksmuséet och Science Fiction-bokhandeln och gottade mig i mina älskade böcker. Vandrade runt lite i Stockholms city, åt god mat på Texas Longhorn och någon kinarestaurang. Hade en otroligt bra helg med Prins Charmig. Charmig är nog inte riktigt rätt ord. Vill använda ett annat ord, men det skulle nog vara ganska opassande med tanke på vart jag skriver, haha.
 
En ny period har startat i skolan. På LTU så är läsåret indelat i 4 läsperioder (vet inte om det är så på alla högskolor/universitet). Nu är vi inne i läsperiod 2. Vi håller på och sätter upp en högstadiumföreställning som vi ska turnera runt med i Kiruna kommun, alltså en kommunturné. Vi ska även åka till Stockholm och ha föreställningen för ett högstadium där. Den är om 2 ½ veckor. Det känns lite stressigt men jag tror det blir bra.
 
Matten går sådär. Hittar inte riktigt motivationen till det så det blir lite segt. Jag kommer framåt men inte snabbt nog. Jag har tänkt att lägga det första provet strax innan jul och hoppas på att jag klarar det så att jag kan börja plugga inför prov 2. Annars får jag ta och göra omprov när jag kommit tillbaka till Piteå innan skolan "börjar" igen. Vi har som sagt inget jullov utan vi ska sitta och skriva uppsatser under jul och nyår, samt planera och skapa danslektioner. Dessutom ska vi träna för vi har dansexaminationer veckan efter då vi kommit tillbaka. Det blir inte mycket julmat för mig, haha. Eller julgodis, snarare.
 
Har inte kommit igång och stickat än. Det kommer kanske. Jag hoppas det, för jag har ett stort berg av garn som bara ligger och stirrar på mig i en stor korg. Vill ha sockar, men kan inte sticka sockar. Än, alltså.
 
Igår lagade jag ris, kyckling och currysås och idag lagade jag ris, fläskfilé och brunsås. Currysåsen gjorde jag själv, men tyvärr så tänkte jag inte på att jag kunde göra brunsåsen själv så hade köpt pulverpåsar istället. Hade dock i fettet från köttet i såsen och det blev lite extra smak på såsen då. Ibland lyckas man!
 
Mikron fungerar utmärkt. Förlåt att jag tagit upp så mycket av din tid. Ska gå och hämta tvätten nu och sedan ska jag läsa Eldvittnet av Lars Keppler. Jag har inte ens hunnit läsa ut den, och så upptäckte jag igår att det ta mig tusan har kommit en fjärde bok i serien! Lycka!
 
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela