tialachan

Tröjan Du Hatar

Publicerad 2012-03-19 19:19:14 i Allmänt,

Idag "hittade" jag en ny musikduo. Norlie & KKV. Jag kom på att det måste ju finnas en artist bakom låten "När jag går ner", så då kikade jag i Windows Media Player och upptäckte att det var Norlie & KKV som var artisterna. Började lyssna vidare på deras låtar och upptäckte att de var väldigt bra. Skaffade mig därför Spotify och gjorde en "Svenskt"-lista där de hamnade tillsammans med Veronica Maggio, Maskinen, fELET och Melissa Horn och Daniel Adams-Ray.

Morgonen började med att jag gick till Strömbacka/Christinaskolan och kollade på åk7 av Svenska Balettskolan. De var duktiga, och kommer att vara superduktiga när de börjar gymnasiet. Efter auskultationen gick jag upp på stan och frågade runt om sommarjobb, och det visade sig att de flesta hade bestämt sig redan. Men än är hoppet inte ute! Så jag spenderade kommande timme med att strosa runt på stan och letade skor/jacka. Jag köpte ett skiss-block.

Jag hittade därmed skiss-blocket en blogg där bloggerskan har lagt upp sina teckningar och Tutorials. Instruktioner, alltså.

www.lardigteckna.blogg.se

Fruktansvärt duktig tjej. Bra instruktioner också, jag har genast blivit amatör-tecknare, haha. Det är alltså hon som har otroligt bra instruktioner som man kan följa, jag är vanligtvis inte såhär duktig, haha. Hon är min nya gudinna. Inte för att jag haft någon innan, men i alla fall.

 


Det blev genast mycket, mycket lättare att teckna hår. Sitter därför och roar mig med det nu samtidigt som jag lyssnar på "Svenskt"-listan. Gucci Mama - Norlie & KKV.

Puss <3

Kommentarer

Postat av: Tobbe

Publicerad 2012-03-29 10:33:09

Ja det är snygga lockar och snart har du konkurans Jacob har börjat rita oxå, titta på Jennifers FB

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela