tialachan

Lät du henne komma närmre

Publicerad 2012-03-28 21:26:40 i Allmänt,

Smask gick jättebra, men gjorde fel på första steget (armen). Var en hel fyra för tidig. Typiskt att man ska göra fel inför ungefär 2500 människor... Men det var en mäktig upplevelse att vara med, även om det bara var tre nummer. Underhållningsnumret var succé för publiken, världens jubel när det var klart. Underbart!

Började ny kurs i måndags. Denna termin har hittills varit mycket bra, men nu är det slut med det på grund av den här nya kursen. Filosofi, eller något sådant, är det. Vad är vetenskap och hur vet man att det är vetenskap? Suck.

Idag dansade jag i fyra timmar, två i morse och två nu på kvällen. Imorse dansade jag jazz, gjorde styrkeövningar och koreograferade. På det sena passet gjorde jag balettstång, solo-dans och stretch. Och piruetter. Jag övade på det i ca 20 min, och sedan övade jag piruetter med en speciell landning på ett ben som var mycket svårt. Det här med att övning ger färdighet är inget som någon hittat på. Imponerad jag blev av mig själv när jag lyckades snurra och landa så som jag ville.

I morgon ska vi ha två pass med ljus-teknik och två pass med solo/filminspelning. Därefter ska jag stå i kårcafét och därefter ska jag dansa. Jag bör komma hem strax innan nio om jag orkar dansa efter cafét. Jag SKA, så är det bara. Inget latande här inte!

Jag måste läsa kurslitteraturen till den nya UVK-kursen som är så fruktansvärt tråkig. Jag vill inte för texten är svår och obegriplig och jobbig.

Min plan för helgen var att jag skulle åka och shoppa i Luleå, men det är ingen i klassen som kan följa med så jag får nog nöja mig med att gå på två loppisar på söndag istället. Tråkigt, för jag hade verkligen sett fram emot att åka till Luleå. Får bli en annan gång.

Ben & Jerry's glass är det som äts just nu. Tyvärr önskar jag att det hade varit typ choklad eller liknande eftersom att glassen är så fruktansvärt dyr. Kan inte hjälpas. Jag får skylla mig själv.

Puss <3

Kommentarer

Postat av: Tobbe

Publicerad 2012-03-29 10:27:03

Ja du ligger verkligen i! ta nu inte i för mycket så du tar slut. Jättekul att Smask gick bra för dig.

hoppas att endel snuttar blir utlagt på sidan snart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela