tialachan

Gubben i Lådan

Publicerad 2012-03-20 20:59:44 i Allmänt,

Jag känner mig rätt aktiv på att skriva just nu. Det kanske är för att det finns tid till det och att jag har upptäckt att det finns det. Det är rätt tråkiga dagar som gått måste jag säga, har inte dansat ordentligt förrän för två timmar sen och då dansade jag inte ens ordentligt. Blev mycket besviken på mig själv efteråt eftersom jag insåg att jag inte hade ansträngt mig så mycket som jag brukar. Det gick liksom inte lika idag som förra veckan på baletten. Förra veckans balett var helt otroligt. Det hände så mycket och idag var det bara trasigt alltihop. Eller något sådant, ja.

Idag började jag med att gå till skolan och skriva ut CV, betyg och certifikat. När jag var klar väntade tvätten och så tvättade jag i tre timmar. Sen gick jag på stan och letade sommar/vårjacka och sommarjobb, men lyckades bara hitta en jeansjacka. Jag har kommit på att mitt mode - eller det idealet som jag har - inte fungerar, jag bara låser mig och ser inte alla andra kläder. Det jag letar efter finns inte. Jag vet inte riktigt vad det är heller som jag letar efter, men det finns helt enkelt inte. Eller så ser jag en sak i butiken men glömmer att man kan matcha ihop kläder på olika sätt. Jag antar att mitt mode-sinne inte har, eller kommer, aktiveras.

Jag hittade en beige parkas på Cubus, men tyckte den inte passade mig riktigt, och jag ville ju egentligen inte ha en svart, men den svarta var trots allt väldigt snygg. Jag provade den inte utan tittade bara på den. Haha. Jag vet kanske inte vad jag vill ha, helt enkelt. Tror jag skrev det här nyligen också, haha.

Svensk musik lyssnar jag på just nu. Melissa Horn. Tror jag påverkas fruktansvärt mycket av vad andra tycker.
"Svensk musik är bra!"
Och nu lyssnar jag på Spotify - på svensk musik. Jag är nog en Copy Cat trots allt. Hopplösa Copycaten Jenny.

Copy Cat är alltså ingen kopieringskatt.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela