tialachan

Shake It Out

Publicerad 2012-07-04 19:07:08 i Allmänt,

- Florence + The Machine.
 
Det var ett tag sedan jag skrev senast, antar att jag legat på latsidan ett tag. Började som sagt att jobba på Statt för snart fem veckor sedan. Är inne på fjärde veckan, för förra veckan var jag ledig. Spenderade i princip hela förra veckan med att spela The Sims 2, vilket jag nu inte har gjort sedan i lördags, så antar att jag tröttnade ganska ordentligt.
 
På midsommar var jag och pappa och kompani på Nivå i Vingåker och åt mat. Vi tog båten dit och stekte hela vägen i solen. Det tog nog nästan två timmar att ta oss till Vingåker. Det tog nog en halvtimme, fyrtio minuter, att åka hem. Sedan var jag trött för jag hade suttit och roat Jacob hela vägen dit för han var fruktansvärt uttråkad hela vägen, så vi lekte "ett skepp kommer lastat" och leken som Älgarna i Brödbröder....(HAHA) Björnbröder höll på med under färden till björnarnas tillhåll. Ett klipp på när älgarna leker denna gissninglek.
http://www.youtube.com/watch?v=wXiVuVHuXhc
 
Förra veckan var jag hemma med Jacob väldigt mycket och kollade därför väldigt mycket på film. Fast Björnbröder var inte en av filmerna vi såg, men i alla fall. Kunde ha varit. Jag har försökt få (läs: tvingat) Jacob att kolla på några av de klassiska Disney-filmerna. Vi såg bl.a. Pocahontas och Djungelboken, m.fl. Utifrån hans tystnad vs. suckande och ojande så tyckte han bäst om Atlantis: Ett försvunnet rike, och sämst om Ringaren i Notre Dame. Han var inte redo för den sistnämnda. Detta roar mig inte eftersom han skrattade när folket kastade tomater på Quasimodo.  
 
Både igår och idag fick jag nog flyt på jobbet, det var nog för att jag bara städade stanna-rum, i princip. Lite roligare, rummen får mer personlighet eftersom det bor någon/några där, och det blir lite livligare i rummen av gästernas prylar. Idag kom jag på hur jag ska göra för att öka tempot i mitt städande av avreserummen. Jag ska leka att jag undervisar någon hur man ska göra för att städa ett avreserum. Det satte fart på mig. Ibland är jag smart, minsann. Jag kommer nog alltid att förbli tonåring. Aldrig växa upp och bli vuxen. Växa upp, vuxen, uppvuxen. Oj, poletten trillade ner. Suck.
 
Denna veckan så har jag cyklat till och från jobbet. Ca en mil från Marmorbyn till hotellet. Blir ca två mil om dagen. Någon gång skulle jag vilja se mig själv när jag just klivit av cykeln. Jag borde se ut lite halvt som en cowboy korsad med en gamling, så hjulbent och långsamt som jag går, haha. Det tar ca fyrtio minuter att cykla på min lilla barncykel åt ena hållet. Idag tog jag vägen över Sjöholm och Gropptorp istället för den vanliga vägen, kände att jag behövde lite mer motion. Det blev kanske tre kilometer längre än vanligt, men jag ska nog inte ta den vägen så ofta för den bestod i princip bara av backar, vilket var ganska jobbigt. Men mycket fin natur. Skönt med lite omväxling också.
 
Får se om jag ska jobba i helgen, men hoppas inte på det för då är jag kanske ledig till nästa helg, och det skulle vara skönt. Får hoppas på att folket inte bestämmer sig för att ta in på Statt hotell nästa vecka, hehe.
 
Ha det bra, så hörs vi.
Puss <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela