tialachan

Monday Morning

Publicerad 2012-07-09 10:43:21 i Allmänt,

- Melanie Fiona.
 
Pappa och co kom hem från Öland i lördags kväll. Det var nog skönt att ha dem hemma igen, trots att jag för det mesta föredrar att vara själv hemma. I lördags så installerade jag The Sims 2 till min bror, och jag ångrar mig nu bittert eftersom han måste ha hjälp hela tiden med saker och ting, alla tider på dygnet (känns det som). Tur att det idag kommer vara skapligt bra väder för då kommer han inte få spela hela dagen och då slipper jag höra honom skrika efter hjälp hela tiden. Tyvärr är inte vädret sommarsuperbra, men nästan i alla fall.
 
Jag har en (än så länge) ledig vecka framför mig för att sedan jobba i helgen. Någon punkterade föresten mitt cykeldäck i torsdags så jag fick åka buss hem med den då.
"Men hur fick du hem cykeln?"
"Jag tog bussen på cykeln".
Lite sisådär rolig konversation med min mamma. Sedan tog jag bussen på fredagen, både till och från stan, och kände mig fruktansvärt lat och i överflöd av energi. I lördags spelade jag Thesims2 och solade och läste lite Morden i Midsomer (Skrivet i blod) tills pappa och co kom hem. Jag blev väldigt förvånad över hur karaktärerna i denna bok av Morden i Midsomer skiljde sig åt från TV-karaktärerna. Det var inte mycket bortsett från Tom Barnaby's... ja, ska man kalla det ironi, kanske, mot sin inspektör Gavin Troy. Denna karaktär var mycket mer lik inspektör Scott som svärmade för alla kvinnor i berättelserna. Jag hade inte fått det intrycket av inspektör Troy att han var sådan, men TV gör väl som de vill. Barnaby skulle föresten vara mycket tjockare än vad personen som spelar Barnaby är, och mycket surare desutom.
 
Katarina Johansson - Badskumt.
Sarah Waters - Tipping the Velvet (Kyssa sammet).
 
Jag funderar på om jag ska läsa Sarah Waters The Night Watch när jag kommer tillbaka till Piteå, men jag kommer nog ha så mycket med matten och skolan att jag kanske inte kommer orka göra det, men det skulle vara roligt att läsa den, den verkar ganska bra. Tipping the Velvet var mycket bra, så jag hoppas att Nattvakten är det också. Jag har inte bestämt mig för om jag ska läsa den på svenska eller engelska, men det är ju ett tag kvar tills jag behöver tänka på det.
 
Nu i sommar har jag tänkt läsa färdigt Morden i Midsomer-boken, läsa John Case's Syndromet och Scarlett Thomas' The End of Mr Y. Jag längtar tills jag läst klart de två första så att jag kan få läsa den sistnämnda, för den verkar mycket bra!
 
Jag hoppas jag kursiverat rätt nu. Det har jag antagligen inte. Strunt samma.
 
Puss <3

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-07-09 17:42:41

sv: Haha förlåt ;) Men ska komma när du är där med. Ja vi bodde just bredvid, hur fint som helst :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela