tialachan

Rendezvous

Publicerad 2012-08-11 12:19:26 i Allmänt,

- David Lindgren.
 
Det är nu lördag och det är dags för födelsedagsfirande av mig och min lillebror. Veckan har gått åt till att pendla och dansa. Jag har pendlat till Stockholm för att jag har tagit klass för Brendan Collins (gästlärare från Kanada) på Balettakademien. De två första dagarna gick det ganska bra att dansa, men så kom onsdagen, vilken gick mindre bra och sedan torsdagen, vilken gick absolut sämst. Gårdagen fick jag igen genom att kämpa lite hårdare och det gick inte fullt så dåligt som på torsdagen, jag kunde till och med skratta åt mig själv igår. Nästa vecka ska bara gå bättre!
 
Detta innebär att min födelsedag spenderades med tågpendlande och dansande, fast pappa köpte Budapestbakelser och det var kanon. Jag fick några skraplotter, men vann bara 30 kr. Bättre lycka nästa gång, som man brukar säga.
 
Jag är ganska trött på Drottninggatan i Stockholm nu.I alla fall den delen som ligger mellan BA och tågstationen. Nästa vecka får jag ta och vandra hela gatan, och shoppa lite. Måste gå till gamla stan, de har SF-bokhandeln där. Sedan måste jag repetera MatteC inför höstens MatteD-kurs. Hoppas det inte kommer regna, för då kan jag ju inte sitta utomhus. Kulturhuset kanske blir bra. Eller Hostlet som jag ska bo på. Jag får se vart jag tar vägen.
 
Jag tänkte att jag, nästa vecka, ska läsa Isfolket-böckerna, men insåg nu under den här pendlande veckan att jag inte alls läser så mycket som jag brukade göra. Tiden på tåget har gått åt till att lyssna på HarryPotter-ljudbok (den femte) och typ stirra ut genom fönstret. Jag tröttnade på "The End of Mr Y" och ska lämna tillbaka den på måndag. Har jag tänkt, i alla fall. Måste lämna den för annars får jag skuld på boken för att den inte är inlämnad i tid. Typiskt mig att glömma lämna in boken på måndag.
 
Hoppas dessutom på att få träffa Prins Charmig ikväll, eller imorn. Eller på måndag. Innan jag åker tillbaka till Piteå i alla fall. MÅSTE få träffa honom innan dess.
 
Snart ska jag ta ut rullarna som sitter i håret, och dränka mig själv i hårspray. Jippi!
 
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela