tialachan

When you are near

Publicerad 2012-04-23 08:35:10 i Allmänt,

Fredagen var en bra fredag, hade solo och jazz och sedan dubbelpass i "teater" som egentligen borde heta presentationsteknik med influenser från teatern, men det namnet skulle ju inte få plats på schemat. Gick sedan på kvällen och handlade godis och Hawaii-pizza med bearnaise-sås, det var jättegott, men hade jag gått till den andra pizzerian så hade barnpizzan varit ca tio kronor billigare.

I lördags var jag och dansade, jag pluggade även lite och sen var jag och dansade en till gång med Misty. Hon sätter upp en föreställning där hon behövde dansare, så jag ställde upp (det är jättekul). Misty är en utbytesstudent från Kina som dansar locking och poping.

Igår var jag också uppe och dansade, men jag hade nog blivit smittad då jag stod i cafét för på fredagen började jag bli dålig i halsen, lördagen var acceptabel och i går kunde jag bara markera danserna för att jag inte var bra i halsen. Jag koreograferade därför igår. Sedan gick jag hem och tog det lugnt en stund, pluggade lite och sedan gick jag och handlade. När jag kom hem lagade jag köttfärspaj som blev ganska god, inte riktigt vad jag hade tänkt mig men den får duga. Sedan satt jag hela kvällen igår och kollade på One Tree Hill. Påminde lite om ett maraton.

Idag ska jag gå på två föreläsningar och sedan ska jag titta (istället för att dansa) på balettlektionen ikväll och sedan skippa styrkepasset och gå hem istället.

Imorn ska jag göra egen potatisgratäng med kycklingfilé.

Jag gjorde föresten klart min halsduk i lördagskväll. Den ser ut ungefär såhär. Den är lite stor...



Puss <3

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-04-25 19:20:56

sv: Va söt du är :) Tack du ska se den i verkligheten, lite för lång men Kristina ska hjälpa mig att sy upp den.



Va fin halsduken blev :)



Hörs snart <3

Postat av: Tobbe H

Publicerad 2012-05-31 08:59:04

Snygg, och hoppas du är lite friskare nu! Kramisar Pappa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela