tialachan

Somebody that I used to know

Publicerad 2012-04-01 18:49:20 i Allmänt,

I fredags var klassen och såg A Dance Tribute to the Art of Football, som var mycket bra. Den var rolig och fräck, kreativ och explosiv. Den bör ses om man nu ska se en dansföreställning. Men man måste vara beredd på nakenshock, haha.

Igår var jag och dansade i två timmar och sen var jag och såg Elise Lind's examenskonsert där Sara och Magdalena medverkade som dansare. Det var två akter, en klassisk och en jazz (uppfattade jag det som). Jag blev imponerad av hennes klassiska akt, för jag har inte sett så mycket klassiska musikframträdanden, och den här kvinnan hade så bra uttryck i ansiktet och kroppen att det blev intressant. Sången var kanske inte den bästa i den akten, men hon tog igen sig på jazzkonserten. Jag känner alltså inte den här Elise, utan var och såg hennes examensarbete som mina klasskompisar medverkade i. Sara och Magdalena gjorde bra ifrån sig, men de var osäkra på materialet, vilket syntes.

Väl hemma på kvällen kollade jag på Underworld: Awakening som var asbra! Mamma, detta är nog ingen film för dig. Pappa, du gillar nog den här filmen. Den var väldigt  bra, förutom i slutet kanske. Typiskt Underworld-slut som man liksom inte blir särskilt glad över.

Idag har jag varit på loppis gånger två, och köpte mig fyra linnen och ett bar dansbyxor för 120 kr, samt fyra gröna tallrikar (småtallrikar) för 20 kr. Sedan gick jag och dansade i två timmar igen. Övade lite på fotplacering, hur den ska se ut (linjer och vinklar). Det var mycket svårt, för om jag tittar på foten så ser jag ju att den är felplacerad, men om jag inte tittar på den så är det svårt att känna, vilket är det jag ska göra egentligen. Får jobba vidare med det imorn och på tisdag.

Imorn ska jag föresten åka till Luleås universitet med klassen. Ska ha seminarium. Fruktansvärt onödigt. Fruktansvärt tråkigt dessutom.

Min sjal har blivit lite större nu. Inte märkvärdigt, men den är det. Har ca 60 maskor, bara 40 kvar. Den ska alltså bli 100 maskor bred.

Jag har föresten upptäckt att Kioskpiraten - som ligger runt hörnet - har karnevalsgodis bland sitt lösviktsgodis. Såna där remmar fast i miniatyr, och bara i tre smaker. Helt underbart ändå!

Jag har upptäckt att det är fruktansvärt svårt att inreda sitt hem i brunt och grönt. Det går inte för det finns inga prylar för det. Jag behöver ett par till gröna gardiner. Jag funderar på vilken mer färg man kan matcha till grönt och brunt, och orange, turkos och lila bör kunna fungera. Det verkar fungera på Indiska i alla fall.

Måste bara inflika att jag fick 441 kr för mitt hår, inte alls mycket, så jag antar att bloggerskan som sålt sitt hår måste ha haft supermycket längre hår än mig. Men det var bra att jag fick pengarna i alla fall, bokföringskillen hade missat mig eller något sådant, tror jag.

Låttips:
1. Varje blogg-titel
2. Sean Banan - Va var det han Saade

Hahaha! Bästa Sean Banan! Killen med humor.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela