tialachan

I hate myself and I want to cry

Publicerad 2012-04-12 21:07:31 i Allmänt,

Dagens låt stämmer inte överens med hur jag mår idag. Jag mår nog ganska bra idag. Tyvärr började dagen så tidigt som halv sju men upp tidigt måste man när man börjar tidigt. Kollade på en massa dansfilmer på lektionen Estetiska Överväganden, sprang under tiden runt och letade kamera-laddare som tydligen kommit bort. Sedan redigerade vi film i tre timmar och det var svårt men superkul!

Sedan gick jag med Magdalena hela vägen hem förbi henne för jag skulle till Coop, och väl i kassan på coop så hittar jag inte min plånbok, så fick lägga undan allt och gå hem igen. Tur var det för då kom jag på att jag var sugen på Baconlåda. Så ringde mamma och pratade lite med henne, det var fruktansvärt (haha!) trevligt, och så fick jag "receptet" på baconlåda. Hade jag trott lite mer på mig själv och tänkt steget längre så hade jag nog inte behövt fråga om receptet. Det var ju busenkelt. I alla fall så lade jag till broccolli i lådan, det blev någon procent nyttigare och det ser aningen godare ut med lite grönt i. Det smakade dock inte annorlunda.



Den här stora gratängformen räckte till ungefär två portioner. Det var supergott och kunde inte sluta äta. Hade jag tillåtit mig själv så hade jag nog ätit upp allt. Det är alltså Bearnaise-sås (påse - blåbandet), grillkorv, bacon, svamp (burk eller färska), ris, ost och med/utan broccolli. Själv hade jag färska champinjoner, gjorde nämligen korvgryta häromdagen med champinjoner i, så då blev det massa svamp över och tänkte då att jag kunde använda dem till detta istället för att köpa nytt på burk. Smakade ganska så mycket svamp när jag åt av svampen. Kanske inte stektes ordentligt.

Har läst sidorna från UVK-häftet (Utbildningsvetenskaplig Kärna - vetenskapsteori och filosofi) som jag skulle läsa idag och kan stolt kryssa i mina kryss-i-rutor som jag gjort i almanackan för att jag ska få saker gjorda. Jag pluggar nämligen inte annars förrän ca två veckor innan, så ansåg att det var dags att börja nu. Har börjat på en rapport som inte ska vara inne förrns den 11 maj, men tiden går fort så snart ska den in. Ska dessutom börja på ett metodikarbete från UVK:n, så att jag inte sitter sista veckan i maj och har panik för att jag inte vet vad jag ska skriva. Effektivt arbete, tror jag det kallas. Ska man se det från den vetenskapliga sidan så måste jag först undersöka om det verkligen kan kallas effektivt arbete. Enligt mig kan det nog vara det men enligt någon annan kan effektivt arbete innebära att man gör mycket på kort tid. En enkätundersökning måste startas så att jag kan få in statistik för mina teorier som jag sedan kan analysera och dra en slutsats av.

Detta är bara en uppvärmning inför vad som komma skall... Dumma UVK. Skämt åsido - den som uppfann filosofin ska dö.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela