tialachan

Coming to Terms

Publicerad 2012-04-30 08:12:17 i Allmänt,

- Carolina Liar.

Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist, men måste bara berätta om mina drömmar jag just haft.

D1: Jag och några av mina kompisar skulle gå på krogen. Det var 40 års gräns. Vi kommer in. Väl inne möter vi en av studenterna från musiklärarna och en av våra egna lärare. Jag smsar med musikstudenten som skriver att han är ju 41 och inträdet var ju 40 så han kom in utan problem (Han är inte så gammal i verkligheten). Vi går vidare, och sedan ut därifrån och så hamnar vi på en gård, en mysig liten gård. Då blir vi tillfångatagna av hundar/vargar och måste rymma.

D2: Jag målade en teckning av en hästhage fylld med hästar. Sedan var teckningen levande och hästarna bröt sig fria. Var då tvungen att hitta på ett sätt för att forsla hästarna till den andra hagen. Så skapade en lång korridor av staket och där den här korridoren skulle ansluta till den andra hagen så skulle det byggas ett stall. Det här stallet skulle jag bygga. När jag skulle bygga ingången så insåg jag det att taket över dörrarna knappt var högra än mig. Hur skulle hästarna komma in här? Dessutom så var det en av hästarna som trampade på mig och den hästen blev utfryst av de andra hästarna. Stallet som jag byggde byggdes av rummet jag hade hos mamma innan vi bytte rum. Jag skulle ta bort sängen och där skulle det bli boxar. Sedan kände jag mig som åtta år och det hela var bara en lek.

D3: Jag skulle hålla i en dansklass för åk 2 på De Geer gymnasiet. Lokalen var inte den vanliga och det var en massa andra ungdomar där. Först så börjar det med att jag inte kan hitta låten jag ska ha uppvärmningen till. Så panikletar en stund. Hittar den. Ska då ställa mig och börja undervisa men eleverna typ skriker i mun på  varandra. Jag går fram till spegeln och visar att det är dags att börja. Alla som ska vara med ställer sig men det är fortfarande några killar som flamsar runt. Jag börjar i alla fall. Det första steget är att rulla ner. Första killen ställer sig bakom mig och tar tag i mig. Jag sliter mig loss och en av hans kompisar tar tag i mig. Jag slår hans huvud i spegel x antal gånger. Den första killen slår ner mig på golvet och jag börjar slå honom mellan benen. Sedan kommer jag upp och kastar ut honom från danssalen.

Alltså, det är inte ofta man är i slagsmål, haha. Tur att den sista bara var en dröm! Det är säkert något som skulle kunna hända i verkligheten, förutom det faktum att de andra eleverna inte gjorde något förstås (fast det kan ju också hända att de inte gör något).

Jag håller föresten på och läser en mycket bra manga. Den heter Dengeki Daisy. Asbra.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela