tialachan

That's a Pirates Life for Me

Publicerad 2011-09-17 23:34:17 i Allmänt,

Just sett senaste Pirates filmen. Den var bra, men blev lite smått besviken på soundtracket som i 90% bestod av de gamla soundtracken. Men skeletten var bra gjorda åter igen i alla fall. Men Penelope Cruz var snygg tillsammans med Jack. Eller Jackie, som hans pappa skulle sagt. Det var lite gulligt att de båda faktiskt älskade varandra, men eftersom Jack är som han är blev det en ganska komisk situation, hehe. Gullligt.

Igår var jag på husfest på Bäckis-12an, det var helt okej. Inte överväldigande och inte supertråkigt. Det var typ över 210 pers där. Helt insane att det kom så mycket folk. Halva Musikhögskolan måste varit där. Men det var inte många dansare där. Vi var tre från min klass, och så såg jag Kobra och en till från trean och så en tjej från tvåan... men that's it. Antar att dansarna är helt slut på fredagkvällar. Jag gick runt som en zombie igår, haha. Minglade runt med en massa folk, det var trevligt! Gick och åt på Max med Magdalena, men tyvärr så smakade inte cheesen som den gör i Norrköping, så blev lite besviken på smaken, menmen, får ta den andra cheesen nästa gång för o se om den smakar bättre. Ja, det fanns två cheese att välja mellan, en 45g och en 90g. Antar att 90grammarn är den jag brukar äta för 19 kr, men nu tog jag den lilla 45an för 15kr så då får jag ju skylla mig själv. Haha. Sen gick Magdalena hem och jag gick tillbaka till 12an och gick runt en stund till där med Sara och hennes syster Emelie. Sen hänkade jag med Journalisterna en stund och sen gick jag hem o sov, vilket var superskönt! Mmmm!

Imorse åt jag tre riskakor (varav det låg paprika på två) och en dl gröt, jag var lagom mätt kan man säga! Men gott var det. Under tiden kollade jag på ett avsnitt av True Blood, och sen läste jag lite ur Lärande, Skola, Bildning. En del var intressant, resten snurrade jag mig igenom och fattade inte ett jota. Kul. Detta kommer på tentan sen. Efter plugget gick jag till affären.... Jag tror föresten jag gick och handlade innan jag pluggade.. men iaf så handlade jag massa köttfärs och kassler, mjölk, ägg, läsk och choklad. Jag och min choklad. Det går inte en helg utan den, hehe.

Efter allt det där gick jag och Magdalena upp till Grisberget och gick 5kms rundan. Det var jobbigt en stund men det gick betydligt fortare att gå med henne än om jag skulle gått där själv. Det var mycket trevligt. Funderar på om jag kanske skulle ta o springa den sträckan imorn, men uppförsbackarna lockar inte! Får se om jag inte sätter mig och pluggar istället. Usch, då lockar 90graders backarna mer. Skulle kanske ta o ta mig an dem trots allt. Får se om latheten tar över eller inte. Jo, och sen när jag kom hem tog jag mig en dusch och så videopratade jag lite med Robin och sen lagade jag mat. Fast det var inte mycket till laga, in med potatisgratängen i ugnen och skära upp kasslebitar. Haha. Ibland gör man det lätt för sig! Men gott var det. Imorn kanske det blir köttbullar som jag gör själv. Har allt jag behöver tror jag.

Jag kollade på två avsnitt till av True Blood ikväll. Elva och tolv av säsong ett. Mycket bra!
"Åh du ljuva frihet!" sa Alexander Skarsgård som spelar Eric Northman. Haha, serien är amerikansk och helt plötsligt säger han det där! Snacka om att man blir förvånad. Kul ändå med svenskt inslag.

Ja, idag tänker jag avsluta med att säga att ja, tiden går så förbannat fort. Hinner inte riktigt med! Bit ihop och läs, ungjävel!

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela