tialachan

Oblivion

Publicerad 2011-09-06 20:02:38 i Allmänt,

Jag tror jag tänkt samma tanke nu sen... sen jag började gymnasiet. "Gud vad fort tiden går". Konstant tänker jag så. Men det har ju också sin anledning. Den går väldigt fort. Nolle Perioden (NolleP) är nu över och skolan satte igång förra veckan. NolleP var något av det roligaste jag varit med om! Det var ingen sån elak nollning, utan det var en mycket välplanerad, nykter, rolig och kreativ period där jag lärde känna mycket nytt folk. Så social som jag varit dessa veckorna har jag inte varit under min gymnasietid. Det känns faktiskt jättebra att mitt sociala liv blivit kanon. Jag är mycket gladare och öppnare, inte fullt så blyg som jag var förut. Känns bra. Måste bara plocka upp kontakten med min dammsugare nu också, så den och jag blir vänner. Mitt golv behöver nämligen städas. Det ser ut som om någon varit omkring härinne med ytterskor - vilket det inte har, som tur är.

Förra veckan satt jag här och skulle skriva om hur NolleP varit och hur skola och lägenhet är, men sen så försvann hela meddelandet när jag skulle publicera och spara så jag har inte orkat skriva igen sen dess, men se här, här kommer ett nytt inlägg trots allt.

NolleP var asbra. Något annat som var och är asbra är min lägenhet. I love it. Passar mig alldeles utmärkt, lagom stort och lagom mycket grejer i den. Mysig. Tyvärr är väl möblerna kanske inte de finaste och färgerna kunde ju ha varit bättre... men jag ska inte klaga, jag kunde ha fått en lägenhet utan möbler.

Måste säga det att köket inte ser såhär fint ut längre. Och hallen är full med skor. Har jag så många skor?



Den här bilden togs första kvällen. Jag har redan hunnit stöka ner bord, golv, stolar. Fruktansvärt. Haha.
Nedanför, "sänghörnan". Fast det är inte mycket till hörna. Tyvärr har jag rosa påslakan - överkastet är rött. Fast det finns inte med på bilden. Som tur är.


Skolan är också jättebra. Har en superbra klass (kunde inte ha fått bättre) och har bra danslärare. Vi har kommit igång med skolarbetet.... fast ändå inte. Det rullar... fast ändå inte.

Idag satt vi och antecknade från LGR11 (Läroplan för grundskolan) i nästan 4 timmar. Vi hade nästan en ledig dag, så vi satte oss och pluggade Läroplan. Är man galen så är man. Fast jag måste säga det att jag hade mycket, mycket trevligare idag när vi pluggade tillsammans än om jag skulle ha suttit helt själv och tragglat mig igenom det där. Det blir min nya studieteknik, att läsa tillsammans med klassen.

Just det. Klassen. Jag, Sara (Kholm), Ewelina (Tummelilla), Magdalena (Bollnäs), Lena (Örnsköldsvik) och Liv (Kalmar). Vi är 6 st. Nej, jag och Sara kände inte varandra innan - vi har dock gjort samma saker genom hela vår utbildning fram tills nu. Tallås musikklass, dans på De Geergymnasiet. Och nu Piteå - danslärare. Jag orkar inte dammsuga.

Dammsugaren fick jag för övrigt av min mycket generöse granne under mig. Tack så mycket än en gång, Gabriel. Hm, han lever upp till sitt namn! Haha.

Håller på och stickar på en blå halsduk. Den blir aldrig klar! fast jag har dock stickat ganska mycket på den sen jag kom till Piteå. Det är mycket positivt. Måste bara komma ihåg hur man stickar vantar också. Ska bli skönt med vantar i vinter. Kul.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela