tialachan

Hurricane

Publicerad 2011-09-12 20:35:33 i Allmänt,

Hurricane är faktiskt ett ganska bra namn för min tid just nu, det går ungefär i det tempot som en orkan går i. Informationen cirkulerar ut och in, runt i cirklar, uppochner ibland, ja, allt vad tankar kan göra. Inte för att de kan göra så förfärligt mycket, men ändå. Det jag ville säga med detta är att jag har blivit korvstoppad under de senaste 5 veckorna med all möjlig information. UVK, dansen, barn, nollning, koreografier, namn, ansvar, ja det mesta. Har ganska mycket plugg nu att ta tag i, min hjärna kom tillbaka idag från semestern på Hawaii så nu ska det bli plugga... Eller så sätter jag mig och kollar på True Blood (som för övrigt FAKTISKT är väldigt bra) och käkar choklad och chips (som den onyttiga dansaren jag är). Lyssnade på en racer-föreläsning, han snackade som om det vore en tävling om vem som kunde prata fortast, och den handlade om Samer, Judar och Romer och deras vistelse i Sverige. Vad har de att göra med Svensk Utbildningshistoria? Ingen aning, så tyckte nog att föreläsningen var lite onödig.

Sen efter det hade dansarna ett kort möte om vad vi ska göra imorgon och sen gick vi alla hem till sig. Där satte jag mig och kollade på 2 True Blood-avsnitt och käkade Pizza Ristorante. Mitt under tittandet och ätandet ringde det på dörren, och där satt jag utan byxor (det spöregnade så de blev aningen blöta) - och hade inga i närheten som jag kunde ta på mig. Så jag gick och öppnade i hop om att det skulle vara någon jag kände - men icke. Det var en gubbe från Hyresgästföreningen som fick mig att skriva på nåt papper så nu kostar det 80 kr/mån för det där. Gah, varför gjorde jag så? Bara onödigt. Gubben kände föresten min lärare Cecilia och hade tydligen gått i samma klass/skola som henne och han kände någon vars dotter gick på kungliga balettskolan i stockholm. Kul för henne.

Sen gick jag upp till Kåren och fick café-undervisning, så ska stå på caféet under året. Jag får även ett guldkort så jag kommer in gratis på kårkvällarna. Hoho.

Nej nu måste jag plugga Svensk Utbildningshistoria. Dö på dig, bokjävel.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela