tialachan

Wear it Like a Crown

Publicerad 2011-10-07 23:13:48 i Allmänt,

Den var jag inte o såg idag med Cirkus Cirkör, utan jag var och såg C!irca med klassen idag. De var mycket, mycket bättre än Cirkus Cirkör. Fast det var nog för att C!rca blandade med modern dans, som jag tyckte det var bättre. Det var grymt imponerande i alla fall.
http://www.youtube.com/watch?v=VAUe21btEPE&feature=related 

Efter föreställningen gick jag, Sara, Magdalena och Ewelina till Challenge och softade där en stund. Nu sitter jag hemma, och ska snart gå och lägga mig. Om ett tag. Ska dansa imorn. Och dammsuga. Förbannade dammsugare. Varför skaffade jag mig en sådan?! Men ett tag var det kritiskt här i lägenheten. Fruktansvärt. Haha.

Robins blommor doftar föresten enormt gott. De gillar att stå på mitt köksbord för nästan alla knoppar har slagit ut nu. Jättefina blommor!
 

I måndags drömde jag, och i tisdags drömde jag. I onsdags drömde jag också! Jo, det var såhär att jag var ute och åkte karavann i öknen. Emelie från gamla Es3A sa att hon skulle åka till Australien över helgen, och vara tillbaka på måndag. Sedan var det en vit häst som sprang framför vår karavann, tror tillochmed att den drog våran vagn, och den hästen var inte tam. Så jag skulle fånga den här hästen och göra den tam. Jag hoppade upp på hästen och den höll på att kasta av mig men jag höll mig kvar och hästen blev tam. Så jag tog med mig den hem till Sverige och den bodde inne i huset hos pappa. Det blev vinter, och jag skulle åka hem till Piteå igen, och hästen, som för övrigt blivit svart i drömmen nu, var ju tvungen att vaccineras. Det var ju trots allt en arabisk vildhäst, en Arabhäst, helt enkelt. Därför var det inget snack om saken att jag skulle få behålla den, för pappa. Det var vinter och hästen, som för övrigt var en hingst, hade aldrig sett snö förut, så jag släppte ut honom på framsidan. Eller det var kanske pappa som gjorde det, har för mig att jag gjorde något inne i huset. När jag sen klev ut på framsidan ligger det en tonårskille på vår gräsmatta och rullar sig i snön - det var hästen. Denna killen blev sedan min pojkvän (inte Robin, utan en med samma status). Sen minns jag inte mer.

Jag tror att mina drömmar försöker säga mig något. Jag kanske saknar hemmet i alla fall. Och Robin. Omedvetet. Och nu kommer drömmarna och spökar för mig. Haha, får se vad jag drömmer inatt då. Spännande!

Godnatt! Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela