tialachan

Iron

Publicerad 2011-10-16 19:03:28 i Allmänt,

Idag stekte jag kycklinglårfilé för första gången. Det gick nog ganska bra. Det var ju bara att lägga ner kycklingen i stekpannan, och sen på med kryddan och sen vänta på att få vända på dem, och sen vänta på att kycklingen skulle bli helt genomstekt så det inte fanns något rosa kvar. Har dock inte smakat än, men håller på och kokar upp vatten till nudlarna nu så får snart smaka på kycklingen.

Efter att jag stekt kycklingen diskade jag, och sen gjorde jag två portioner köttfärssås, varav jag åt upp den ena. Det blev föresten sex st portioner av kycklingen. Kunde nog ha blivit mer om jag snålat, haha. I köttfärssåsen iaf så hade jag i frysta grönsaker, cremé fraische och tomatpurré och oregano-taco-mix (som inte smakar jättegott). Det blev helt ok. Nästa gång ska jag inte köpa den där taco-mixen. Den är tyvärr inte slut än så får stå ut med den ett tag till.

Jag var hos Ewelina idag och vi gick igenom instuderingsfrågorna till tentan. Det var jobbigt, men givande. Under tiden tittade Liv förbi och pluggade med oss en stund. Vi kom fram till att Josefin är förfärlig när det kommer till den här kursen i UVKn som vi läser nu. Katastrof.

Kycklingen blev föresten helt ok, fast var tvungen att slänga lite från den portionen jag skulle äta nu, för lite var rosa. Men gott var det andra i alla fall.

Imorn blir det UVK-redovisning och sen hem och plugga till tentan. Tjoho.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela