tialachan

In the Dark

Publicerad 2011-11-01 00:20:58 i Allmänt,

I fredags när Robin kom hit kändes det jättekonstigt. Han var här. Knäppt och overkligt. Helgen gick fort, vi gick ut och åt på Golden Dragon, kollade på film och åt onyttigt. Igår käkade vi pizza (Hawaii) och idag gick vi en stund på stan.

I fredags var vi på Halloweenfest, men tyvärr hade jag glömt ordna gäst-leg till Robin så vi kunde gå till kåren, så det blev bara förfest hos Ewelina för vår del. I lördags chillade vi med att kolla på Transformers 3 och efter det gick jag o dansade. Efter det gick vi till Golden Dragon där jag åt en Entrecote med potatisgratäng och bearnaise-sås. Han åt biff, med pomme till. Väl hemma kollade vi på The Eagle (antikens-rom-film) och Black Swan (balett-skräckfilm), och knaprade morötter med taco-dipp.

I söndags gick vi till Dollarstore och shoppade loss. Jag köpte röda gardiner, inslagningspapper, nackellack och nya bruna tallrikar. Jag vet, brunt är väl inte världens snyggaste färg, men jag håller på och inreder mitt hem i grönt och brunt. Försöker tappert. Efter Dollarstore gick jag och dansade och när jag kom hem gick vi o köpte pizza. Vi kollade på Thor och Hem till Midgård.

Idag gick vi på stan, jag köpte galgar och uppladdningsbara batterier på Clas Ohlson. Jag börjar förstå varför morfars favoritaffär är just Clas Ohlson. Kollade även på vinterjacka och vinterskor. Hittade kanske något att ha.

När vi kom hem släppte jag bomben, och innan han åkte hem idag var vi singlar. Jag mår bra, jag tror att han mår bra. Han tog sig hem med livet i behåll i alla fall, och verkade må bra när vi skiljdes åt. Det finns inte mycket mer att säga än att det var det bästa som kunde skett, för han förtjänar så mycket mer än en flickvän som inte bryr sig om honom. Visst, känslorna finns fortfarande, men inte som förut. Hoppas han skaffar sig en redig tjej nu, så ska jag bli proffesionell dansare om fyra och ett halvt år (efter lärarutbildningen alltså). Nu jävlar.

Godnatt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela