tialachan

I Must be Out of My Mind

Publicerad 2011-10-15 23:19:47 i Allmänt,

Den här veckan har jag tränat oerhört mycket. Det bara blev så att det blev mycket. Så har ganska ont här och där i kroppen nu. Kör styrkepass innan skolan varje morgon och sen i skolan x antal danspass. Nice, som piteborna säger. Upptäckte dessutom under limbon igår att jag blivit starkare i kroppen för jag klarade att gå under ribban lägre än under NolleP, så det känns kanon, hehe. Jag gillar't.

Har just sett Landet för Längesedan. Den var mycket bra. Något som slog mig ganska rejält var likheten till Lejonkungen. Lillefots mamma dog nämligen när hon skulle skydda Lillefot och Cera mot en "Vasstand". Innan hon dör så har hon och Lillefot en konversation som är mycket, mycket lik händelsen i Lejonkungen då Mufasa dör i ravinen, och Simba ropar "Pappa! Pappa! Pappa...". Detta händer även i Landet för Längesedan, och Lillefot har exakt samma tonläge när han ropar "Mamma!". Sedan pratade de också om jordens kretslopp hos Lillefot, vilket de också gör i Lejonkungen. Det låter kanske inte som att filmerna är lika, men det är dem. Så jag var tvungen att kolla upp vilken film som kom först. Det var inte Dinseyfilmen för den kom 1994. Landet för längesedan kom 1988. Fy på Disney som tagit material från Landet för Längesedan. Fy, fy.

Idag var jag och dansade med Liv, det blev bara vi två. Haha, det kändes knäppt när hon var läraren och jag den enda eleven, haha. Det var roligt, trots den dåliga närvaron från resten av klassen. 2/3 av klassen kom inte. Mer än hälften, alltså. Fast vi är ju bara 6 stycken, haha! Men det var kul och vi körde lite styrka och diagonal samt koreografi, som var mycket fin och rolig, den passade mig.

Sedan när jag kom hem så åt jag nudlar med grönsaker och sedan plockade jag fram dammsugarn och städade undan allt hår som låg överallt. Fruktansvärt. Var tvungen att rensa munstycket på dammsugarn flera gånger för att det skulle bli någon effekt. Det är rent nu, det är bra. Jag rengjorde även spisen, smutsen skulle snart börja växa av sig självt, tror jag. Så nu är den också skinande ren (okej, golvet är inte skinande rent men det är acceptabelt). Jag gick även och handlade (ca 18.30, man blir bortskämd när affären är öppen så länge) och köpte kycklinglårfilé som jag ska försöka typ.. steka imorn. Hur nu det ska gå. Önska mig lycka till. Och bacon köpte jag också - ekologisk bacon. Den var bara 5 kr dyrare. Det kan vara värt det, känner jag. Försöker köpa sånt som är ekologiskt, men det är svårt för det är ju aningen dyrare. Köpte t.ex. ekologisk skruvpasta för 14 kr, medan vanlig skruvpasta med dubbelt så mycket i kostade 7 kr. Men jag snålar på den pastan och njuter av att äta den så det funkar iaf. Blandar den med vanliga makaroner, hihi. Ekologisk mjölk kör jag också på. Tyvärr tänkte jag inte på att köpa den ekologiska oboyen, men har för mig att den var fruktansvärt dyr jämfört med de andra förpackningarna. Ekologiskt och kravmärkt är bra grejer, det.

Imorn blir det till att plugga tills ögonen trillat ut och hjärnan bränts bort. Go for it!

Godnatt. Puss <3

Kommentarer

Postat av: ett stycke bäbis

Publicerad 2011-10-16 04:37:38

nu kan du inte klaga på att du är tjock, snarare att jag är tjock jämfört med dig :-P <3

Postat av: ett stycke bäbis

Publicerad 2011-10-16 04:46:58

I den takt du håller nu så kommer jag o känna mig tjock :-P, bra skrivet o bra att du blir starkare (Y) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela