tialachan

Becoming Insane

Publicerad 2011-10-22 23:07:41 i Allmänt,

Ytterligare något nytt som jag lyssnar på. Eller kanske inte ska säga att jag lyssnar på det eftersom jag endast spelat dem typ två gånger på Youtube. Infected Mushroom heter dem, och spelar trancemusik. Lite annorlunda från det jag vanligtvis lyssnar på, men det tillför en härlig kontrast. Fast jag måste säga det att jag tröttnar ganska fort på beatet såvida jag inte får super-mega-hyper-inspiration till dansen av musiken förstås. Hehe.

Var med om en ganska galen grej i onsdags. Det var så att det blev kaos för vi hade alla missat att vi skulle ha examination i danshistoria i onsdags, så på tisdagen så var det superkaos och vi var yra höns. Sedan löste sig det hela förstås. Vi får hemtenta istället. Iaf så skulle vi ha seminare och diskutera om varandras person-arbeten, så jag gjorde detta med en studieteknik jag aldrig använt förr. Jag satte mig och läste arbetena, skrev ner några saker om varje grej och läste igenom anteckningarna kanske en gång. Jag läste även igenom mitt eget arbete en gång ("det här kan jag, det har jag ju själv skrivit"). På onsdagen kunde jag allt om deras arbeten, och kunde deras t.o.m. bättre än mitt eget. Kunde och visste allt, förvånade både gruppen, läraren och mig själv. Imponerande hur mycket det var jag faktiskt kom ihåg. Jag tror det har att göra med att person-arbetena handlade om historiska dansare och att jag var väldigt intresserad av dessa personer, och att informationen då gick bättre in i huvudet på mig. Det var galet, helt enkelt. 

Har denna veckan hållit igång med min morgonträning. Är stolt över att jag lyckats i två veckor redan. Den här veckan kommer jag att ha tränat någonting varje dag. Mån-fre kör jag ju mina morgonpass, men även danspass i skolan. Idag var jag och dansade i skolan, helt själv, för det var ingen som kunde/ville komma. Jag improviserade lite själv och körde lite mera styrketräning blandat med teknik. Det gick nog bra. Har dock fruktansvärd balans, så den kanske jag bör öva på. Dessutom flyger det omkring en fluga i mellansalen som stör mig konstant när jag är där. Idag försökte den sätta sig på mina läppar. Det var fett creepy, som Bisse skulle sagt när hon brukade säga så (haha). Jag sparkade och fäktade bort den. Det fungerade inte bara med luftfläktar utan var tvungen att ta till hårdhandskarna och smälla till den för att den skulle försvinna. Fast sen kom den ju förstås tillbaka. Dumma fluga. 

Jag var även och shoppade på Dollarstore och Barnens Hus med Ewelina idag. Från Dollarstore köpte jag en ny tavla.
"Jag vet inte vad den föreställer... men jag vet att den är grön." Nu var det väl kanske det dåliga ljuset som gjorde den brun... Den är vanligtvis grön. Dessutom kom jag på att jag inte har varken spik eller hammare till att sätta upp den. Efter jag köpt tavlan, förstås. Tur jag har som har vänner som har sådana prylar, haha.


Denna ögonmask hittades även på Dollarstore. Snyggsnygg.



Svarta läppar och naglar är förstås ett måste. Billigt krimskrams ska användas vid såna här tillfällen som Halloween. Just det. Det är ju halloween nästa vecka. På fredag. Då tentan är. Just det. Tusan.


Glömde rotera bilden, men så ser den "snygga" häxdräkten ut. Ungefär. Jag vet inte hur den ser ut när den sitter på. Det får förbli en överaskning, haha. Den här och sminket köptes på Barnens Hus.


Denna köptes på Dollarstore, affären där allt finns till bra pris. Sen om kvalitén inte är den bästa får man nästan räkna med. Men denna skål ska nog hålla ett tag, hoppas jag. Smidig med ett hål på sidan dessutom. Sedan köpte jag även glas där. Det är mer plastglas som luktar illa än riktiga glas. 6 st för 20 kr. Billigt, ja!
 

Såg dessutom på kartan idag att Gällivare ligger jättelångt norrut jämfört med Piteå. Mitt mål är att ta mig dit så jag kan träffa min kusin Sofia, men om jag känner mig själv rätt kommer det inte bli av förräns årskiftet. Efter tentan. Eller snarare, tentorna. Det blir till att plugga i jul.

Idag dessutom efter att jag varit o dansat så gick jag med Ewelina på hennes pojkväns gittaruppspel i aulan. Själva spelandet var imponerande men disiplinen på ungarna var fruktansvärd! Hade det varit en dansuppvisning hade de inte levat efteråt, haha. Dansare lever i ett militärsamhälle, tror jag, hehe. Efter uppspelningen gick vi till Thai Garden och åt taimat. Jag tog det vanliga (fast i tai-version), kycklingspett och jordnötssås. Tyckte bättre om kina-versionen från Katrineholm, men tai-en var god iaf. Hade en trevlig kväll med Ewelina och musiker. Musiker och deras dåliga musiker-humor som ingen annan förstår.

Godnatt. Puss <3

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-10-31 13:45:02

Åh du måste komma och hälsa på och åka skoter med :) Hade varit jätteroligt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela