tialachan

The Storm

Publicerad 2011-11-25 19:12:20 i Allmänt,

De senaste två veckorna har paserat genom en storm av uppgifter, danser och misslyckade kommunikationsförsök. De sistnämna kommer förstås från universitetets sida. Ingenting fungerar som det ska. Våra lärare vet inte när schemat ändras. Vår koordinator för askultationen jobbar bara deltid, och är okontaktbar. Våra askultationslärare är till viss del otrevliga ibland. Likaså koordinatorn. Vecka 2 kommer bli en helvetesvecka - examinationsvecka.
Måndag: Muntlig examination i UVK-ämnet.
Tisdag: Skriftlig tenta i UVK-ämnet.
Onsdag: Musik-examination.
Fredag: Essä-inlämning.

Allt detta ska vi göra på "jullovet" som inte finns. Måste börja plugga tror jag.

Fick för övrigt VG på tentan, och jag tror jag borde få VG på hela den kursen. Hade 3 av 4 VG:n. VG är alltså högsta betyget på högskola.

Förra veckan var vi i Skråmträsk och Skelleftehamn utanför Skellefteå för att kolla på två danslärare som hade dans-i-skolan (=ämne/danslektion i skolan). I lördags hade jag även filmkväll med Sara och Magdalena, men vet inte om man kan kalla det filmkväll eftersom vi bara såg en film, men, men. På söndagen dansade klassen lite balett, övade inför examinationen.

Både förra veckan och denna veckan stod jag i cafét. Det gick bra. I fredags, för en vecka sedan, hade vi även presentations-redovisningar där jag pratade om min familj och om varför högtider kan vara jobbiga när man har 3½ familj. Det började bra och slutade bättre.

Igår var hela klassen i Kåge som ligger ca en mil norr om Skellefteå. Oj vilket fanskap det varit med att ta sig dit, kolla busstider, kolla vägar, kartor, pengar, bil. Och inte *** är det någon som kan göra nåt. Jag har föresten upptäckt att jag har en hemlig specialité. Jag är en levande GPS. Ser jag på en karta, över tex Kåge, så lägger jag de mest väsentligaste gat-formerna och namnen på minnet. Jag ser kartan som en bild i huvudet. I det här fallet så kunde jag vägen näst intill bombsäkert när vi åkte dit igår. Likaså vägen till Skellefteå busstation och stället där vi skulle ha Floorbarre på. När jag flyttade hit lade jag också Piteå karta på minnet, så den kan jag. Och ska jag ta mig någonstans jag aldrig varit förut i Piteå kollar jag på kartan, memorerar gat-mönstret och tar mig helt felfritt till platsen. En ganska otrolig kunskap, faktiskt.

Tack vare att jag pendlat så mycket i mitt liv vet jag hur bussar och tider och sånt funkar. Nästa gång ska någon annan få ta hand om det så kan jag få göra sånt som jag inte kan.

Ska sätta mig och skriva ett schema över alla mina uppgifter jag måste göra under jul - så att jag slipper plugga så förskräckligt mycket under jul. Hur nu den planen ska hållas vet jag inte, men det ska nog gå bra.

Var för övrigt och julhandlade på Dollarstore idag. I vanliga fall när man julhandlar köper man julklappar. I mitt fall köpte jag julpynt till mig själv. Jag är en fruktansvärd människa, haha.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela