tialachan

Danses de fantailles

Publicerad 2011-11-28 11:30:23 i Allmänt,

I lördags skulle jag gå till skolan för att improvisera. Jag gjorde situps för de nedre magmusklerna och sidmusklerna, samt armhävningar. Efter det överaskade Patrick och Flip mig genom att säga att de ville öva akrobatik. Så vi gjorde lite lyft och hopp och efter det improviserade vi lite. Igår morse när jag vaknade kunde jag inte röra mig. Hade ont överallt. Så jag gick och hade danspass med Patrik, det kom tyvärr ingen mer - lite dålig ambitionsnivå här i Piteå, känner jag, och vi gick sedan och såg Artificial Body Voices som visades i Black Box på skolan. Det var en modern dans-föreställning som inte var jättebra. De hade satt upp genomskinliga + en vit filmduk i rummet där det visades någon typ av konstig film med kroppsdelar. Groteskt. Det dröjde ungefär två minuter med irriterande musik. Efter de minuterna började en robotsvan till höger på scenen röra sig till en cyberinspirerad Svan Sjön-låt i ca fem minuter. Sen efter det började dansen som i sig inte var så bra. Själva upplägget med dansen var jättebra, dock. Det är intressant att se hur små grupper i osynkronisering blir en synkroniserad grupp under en takt för att sedan bryta upp i nya grupper. Det var väl det enda som var bra.

Satte föresten upp julpynt igår. Lagade också köttbullar, biffar och köttfärssås på 1,7 kg köttfärs. Så nu har jag mat i några veckor, haha.

Bild på mitt köksbord som julpyntades igår. Om jag hade haft en till gardin plus en massa andra julpynt hade resten av lägenheten också sett ut såhär, men så var inte fallet, haha.


Ja jag vet, jag ska gå och köpa ett till ljus, så det blir fyra, för advent. Ska gå till Dollarstore imorgon, har jag tänkt.


Det snöade nyss. Det ligger ungefär två centimeter snö på backen. Ska dessutom gå och köpa mig en lite sportigare vinterjacka. Hoppas den jag kollade på finns kvar. Typiskt om den inte gör det.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Jag heter Jenny, men mitt användarnamn brukar vara Tialachan. Jag är en något inåtriktad ung kvinna med ambitionerna satta på att bli danslärare. Jag bor numera i Piteå och studerar på LTU - musikhögskolan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela